گزارش و تحلیل

نشنال اینترست شرط احتمالی همکاری بین روسیه و آمریکا را نام برد

© Fotolia / KLimAx Fotoنشنال اینترست شرط احتمالی همکاری بین روسیه و آمریکا را نام برد
نشنال اینترست شرط احتمالی همکاری بین روسیه و آمریکا را نام برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
اشتراک
داگ بندو، نویسنده مقاله منتشره در نشریه نشنال اینترست تاکید می کند که روسیه می تواند به ایالات متحده آمریکا برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی کمک کرده و متحد ارزشمند آمریکا شود.
به گزارش اسپوتنیک،این نشریه خاطرنشان می کند که کره شمالی برای واشنگتن یک "مشکل حل نشدنی" است که ابعاد آن با گذشت زمان افزایش می یابد. علاوه بر خطر تقویت زرادخانه هسته ای کره شمالی، تضادهای  دیگری نیز وجود دارد که  امتناع کره شمالی از واکسن های کرونا، نفی اصلاحات اقتصادی ، ممنوعیت های فرهنگی اجتماعی علیه شهروندان خود از جمله آنها هستند.
سناریوی شروع جنگ جهانی سوم بین روسیه و آمریکا تشریح شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
سناریوی شروع جنگ جهانی سوم بین روسیه و آمریکا تشریح شد
به گفته نویسنده ، این کشور می تواند به منطقه ای کلیدی در روابط روسیه و آمریکا تبدیل شود. با این حال  این امر مستلزم آن است که ایالات متحده با وجود اختلاف نظر در سایر مسائل ژئوپلیتیک  مانند اوکراین یا سوریه ، تلاش هایی را  برای کاهش تنش با روسیه انجام دهد.
پیونگ یانگ سلاح های هسته ای را تنها تضمین واقعی امنیت خود می داند و در چند سال آینده حدود دویست واحد تجهیزات نربوطه در زرادخانه آن مورد استفاده قرار می گیرد. برای روسیه و ایالات متحده  تبدیل کره شمالی به یک قدرت هسته ای نامطلوب است و در این راستا منافع آنها یکسان می باشد. نویسنده معتقد است که مسکو به ثبات پیونگ یانگ علاقه ندارد و گردش تجاری بین دو کشور بسیار ناچیز است. علاوه بر این ، روسیه بارها و بارها نیاز به گفتگوی چند جانبه را اعلام کرده و مانند آمریکا مذاکراتی را با کره جنوبی انجام داده است  اما دیدار سه جانبه تا به حال انجام نشده است.
راه حل احتمالی این مسئله سیاست خارجی، اتحاد کره شمالی و جنوبی است: برای این منظور ، واشنگتن باید بحث ها را با مسکو تشدید کرده و حمایت روسیه را جلب و سپس یک توافقنامه با آن منعقد کند.
مفسر آمریکایی در پایان می نویسد : "دولت بایدن باید تعامل جدی را با مسکو در این مورد آغاز کند."
پیشتر کیم یی جونگ  خواهر رهبر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و یکی از مسئولان کمیته مرکزی امیدهای آمریکا برای از سرگیری گفتگو با پیونگ یانگ را نادرست و واهی خوانده  بود. به نوبه خود، کیم جونگ اون در مشست کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی گفت که کره شمالی باید هم برای گفتگو و هم برای مقابله با ایالات متحده آماده باشد.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала