قبرهای لاکچری و چند میلیاردی با شارژ ماهانه میلیونی در تهران +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قبرهای لاکچری و چند میلیاردی با شارژ ماهانه میلیونی در تهران +ویدئو، عکس
قبرهای لاکچری و چند میلیاردی با شارژ ماهانه میلیونی در تهران +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
اشتراک
تولیت امامزاده صالح شایعه شارژ ماهانه میلیونی قبور کذب محض است و حتی برخی از قبور این مکان برای علما و خانواده های شهدای منطقه رایگان است.
به گزارش اسپوتنیک، مدتی‌ست در فضای مجازی موضوع خرید و فروش قبر با قیمت‌های چند میلیاردی از ۳ تا ۱۰ میلیارد تومان مطرح شده است که اخیرا نیز با انتشار ویدئویی کوتاه توسط یک کاربر که برای یک قبر در تجریش ۳ میلیارد و دویست میلیون تومان پرداخت کرده بود این مسئله به یکی از موضوعات اصلی تبادل‌نظر کاربران در صفحات اجتماعی تبدیل شده است.

اما اکنون که حواشی قبرستان سوپر لاکچری و مجلل در لواسان تهران که هزینه هر قبر آن حدود ۳ تا ۴ میلیارد و هزینه شارژ ماهیانه آن ۵ میلیون تومان است در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی تولیت امامزاده صالح در یک گفت‌و‌گوی خبری با تکذیب ادعای برخی رسانه‌ها درباره خرید و فروش قبر میلیاردی و لاکچری در امامزاده صالح (ع) تجریش به این موضوع واکنش نشان داد.

وی گفت: «خرید و فروش قبر در آستان صالح بن موسی کاظم (ع) نیز همچون سایر امامزاده‌ها صورت می‌گیرد، اما چنین قیمت‌های نجومی وجود ندارد و شایعه شارژ ماهانه میلیونی قبور کذب محض است. ضمن اینکه ما طرح توسعه امامزاده صالح (ع) را پیگیری می‌کنیم و هر کسی هم بنا بر توانمندی و ارادتی که دارد، مبلغی را کمک می‌کند؛ کسی که در خرید این اراضی به ما کمک کند، یک قبر به او هدیه خواهیم داد. البته این امر به معنای آن نیست که کسی با پولی که می‌دهد تا زمین‌های اطراف آزاد شود، قبر برای خود خریداری می‌کند؛ بلکه ما در نظر داریم قبری به او هدیه دهیم که البته باید یادآور شد تاکنون هم چنین اقدامی صورت نگرفته است.»

بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند قبرهای میلیاردی در ایران وجود دارد و حتی در حرم شاه عبدالعظیم، قبر در نزدیکی حرم بالای ۲۰ میلیارد تومان قیمت دارد، ضمن اینکه متولی حرم نیز بایستی اجازه بدهد که چه کسی می‌تواند در آن مکان دفن شود. جمعی از کاربران معتقدند ایرانیان مرده‌پرست هستند و هزینه‌های این چنینی برای برخی که توانایی مالی دارند کار عجیبی نیست هر چند طبق قانون دفن در داخل بافت شهری ممنوع است.

اما جمعی از کاربران عنوان می‌کنند از حماقت اینطور پولدار‌ها متعجب هستند و به جای این هزینه‌های اشتباه می‌توان به بسیاری از آدم‌های نیازمند در اطراف خود کمک کرد. به علاوه این گونه کارها جز به ایجاد رفتارهایی با فاصله‌های طبقاتی منجر نمی‌شود و اساسا خلاف مشی ائمه اطهار سلام الله علیهم می‌باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала