شرط مشروعیت دولت طالبان، نه اظهارات، بلکه اقدامات آن‌هاست

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
اشتراک
بلینکن: مسیر رابطه طالبان با ما و دیگر کشورهای جهان به عمل آن‌ها بر می‌گردد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «طلوع نیوز»، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تعهدات اخیر طالبان اظهار داشت که جامعه جهانی از رهبری طالبان انتظارات واضحی دارد. شورای امنیت سازمان ملل نیز انتظارات خود را مشخص کرده است، از اینرو نه تنها برای ما بلکه برای بسیاری از کشورها در سراسر جهان ماهیت روابط دولتی که شکل می‌گیرد بستگی به کارهایی دارد که انجام می‌شود.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «مشروعیت دولت به رهبری طالبان در افغانستان وابسته به اقدامات طالبان و عملی شدن تعهدات آن‌ها است. طالبان گفتند که به دنبال مشروعیت و حمایت جهانی هستند، این کاملاً وابسته به اقدامات طالبان است، نه به اظهارات آن‌ها.
مادر کریم نکویی، سرباز کشته شده آمریکایی در کابل، ترامپ را به مراسم یادبود پسرش دعوت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
مادر کریم نکویی، سرباز کشته شده آمریکایی در کابل، ترامپ را به مراسم یادبود پسرش دعوت کرد
مسیر رابطه طالبان با ما و دیگر کشورهای جهان به عمل آن‌ها بر می‌گردد؛ طالبان به شکل آشکار و خصوصی درباره آزادی سفر، مبارزه با تروریسم و مبدل نشدن افغانستان به مرکز فعالیت تروریست‌ها، حفظ حقوق اساسی مردم افغانستان به شمول زنان، دختران و اقلیت‌ها، فراگیر بودن دولت و جلوگیری از انتقام‌ها تعهداتی را انجام دادند، این تعهدات بسیار مهم هستند.
آمریکا بخش اساسی این توافقنامه یعنی خروج همه نیروهایش از افغانستان را عملی کرده است و از طالبان نیز می‌خواهد تا از تبدیل افغانستان به مرکزی برای تروریسم بین‌المللی جلوگیری کند. اگر دولت آینده افغانستان حقوق اساسی مردم را حفظ کند، ما می‌توانیم با آن‌ها کار کنیم؛ اگر این کار را نکند، ما نیز با آن‌ها کار نمی‌کنیم.
من یک شب پیش از این که اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان کشور را ترک کند با رئیس جمهور غنی درباره کارهایی که در دوحه انجام شده بود، درباره انتقال قدرت صحبت کردیم و او یک شب پیش از فرارش به من گفت که اگر این کار موفق نشود، آماده است تا زمان مرگش بجنگد، اما طی 24 ساعت دیگر افغانستان را ترک کرد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала