تشکیل یگان ویژه پهپادی آمریکا برای عملیات در خلیج فارس

© Photo / U.S. Air Force/ Bobbi Zapkaتشکیل یگان ویژه پهپادی آمریکا برای عملیات در خلیج فارس
تشکیل یگان ویژه پهپادی آمریکا برای عملیات در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
اشتراک
نیروی دریایی آمریکا یک یگان ویژه پهپادی برای عملیات در خلیج فارس ایجاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های غربی روز پنجشنبه گزارش دادند که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که منطقه مسئولیت آن به ویژه شامل خلیج فارس است، یگان تاکتیکی عملیاتی پهپادی را برای عملیات در این منطقه تشکیل داده است.
برادلی کوپر، فرمانده ناوگان پنجم که فرماندهی مرکزی نیروی دریایی را نیز رهبری می کند، گفت: "مهمترین جنبه ای که چرا ما این کار را انجام می دهیم این است که به این ترتیب می توانیم سیستم های بدون سرنشین و هوش مصنوعی را به عنوان وسیله ای برای انجام دو ماموریت توسعه داده و ادغام کنیم."
وی گفت: "اول این است که آگاهی خود را در مورد وضعیت دریا افزایش دهیم، و دوم تقویت بازدارندگی است."
به گفته رسانه ها، اطلاعات مربوط به ایجاد یگان جدیدی از ناوگان پنجم در پس زمینه از دید تحلیلگران  "جنگ مخفی" بین ایران و اسرائیل است که منجر به حملات پی در پی به کشتی های مرتبط با این کشورها در خلیج فارس شده است.
به عنوان نمونه، در ژوئیه 2017، نفتکش مرسر که بدون بار از دارالسلام به فجیره می رفت، در شمال اقیانوس هند مورد حمله قرار گرفت. در نتیجه دو نفر از خدمه کشته شدند.
نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که ایران مسئول حمله اقیانوس هند به خیابان مرسر است و اطلاعات اسرائیل شواهدی در این مورد دارد. وزرای خارجه کشورهای G7 نیز به نوبه خود حمله به نفتکش مرسر خیابان را محکوم کردند و خاطرنشان کردند که همه داده ها نشان می دهد که ایران پشت آن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала