پیش بینی برلین: بحران انسانی سه گانه ای در افغانستان رخ می دهد

© AP Photo / Rahmat Gulپیش بینی برلین: بحران انسانی سه گانه ای در افغانستان رخ می دهد
پیش بینی برلین: بحران انسانی سه گانه ای در افغانستان رخ می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان به خبرنگاران اظهار داشت طوری که کشورهای منطقه به برلین اطلاع داده اند، ممکن است بحران انسانی سه گانه ای در افغانستان رخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آلمان گفت: "یک بحران انسانی سه گانه در افغانستان پیش می آید: بسیاری از مناطق این کشور به دلیل خشکسالی در حال حاضر با کمبود غذا روبرو هستند. در عین حال، پرداخت کمک های بین المللی که بسیاری از مردم به آن وابسته هستند، قطع می شود . اگر دولت جدید نتواند به اداره امور افغانستان بپردازد، به دنبال بحران سیاسی، فلج اقتصادی  با عواقب انسانی حتی شدیدتر بروز خواهد کرد و این باعث نگرانی اصلی کشورهای همسایه  می شود که هفته گذشته به آنها سفر کردم."
امیرعبداللهیان: استفاده از ابزار نظامی در افغانستان، تکرار اشتباه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
امیرعبداللهیان: استفاده از ابزار نظامی در افغانستان، تکرار اشتباه است
طالبان یک ماه پیش حملات خود را علیه نیروهای دولتی افزایش داده و 15 اوت وارد کابل شدند. روز بعد آنها اعلام کردند که جنگ 20 ساله در افغانستان به پایان رسیده و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک مشخص می شود. شب 31 اوت  ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. طالبان 6 سپتامبر اعلام کردند که پنجشیر ، آخرین ولایت از 34 ولایت افغانستان ، تحت کنترل آنها قرار گرفته اما اخبار ضد و نقیضی در اینباره منتشر شده است. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان دیروز سه شنبه ترکیب دولت موقت افغانستان را اعلام کرد. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این رابطه اظهار داشته بی‌توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر، مداخله خارجی و استفاده از ابزار نظامی به جای گفتگو برای پاسخگویی به مطالبات اقوام و گروه‌های اجتماعی، نگرانی‌های اصلی دوستان مردم افغانستان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала