امیرعبداللهیان: استفاده از ابزار نظامی در افغانستان، تکرار اشتباه است

CC BY 4.0 / IRNA / امیرعبداللهیان: استفاده از ابزار نظامی در افغانستان، تکرار اشتباه است
امیرعبداللهیان: استفاده از ابزار نظامی در افغانستان، تکرار اشتباه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در نشست مجازی وزیران خارجه همسایگان افغانستان، همگان را به پایبندی به گفت و گو به عنوان یک اصل فراخواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست مجازی وزیران امور خارجه همسایه افغانستان اظهار داشت: استفاده از ابزار نظامی و دخالت خارجی تکرار اشتباهی است که چندین بار در تاریخ معاصر افغانستان اتفاق افتاده و همگان باید به گفت و گو به عنوان یک اصل اصیل پایبند باشند.
سعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
خطیب‌زاده: حملات شب گذشته به پنجشیر به اشد وجه محکوم است
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در تشریح این نشست بیان داشت: این نشست با حضور وزرای خارجه ۶ کشور در جریان است که متعاقب اجلاس نمایندگان ویژه برگزار شد. در این نشست وزرای خارجه کشورهای عضو به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. وزیر امور خارجه ایران هم مواضع اصولی ایران را در این نشست مطرح کرد که مهم‌ترین آن  تاکید بر این موضوع بود که مسبب و مسئول اصلی وضعیت فعلی افغانستان اشغالگری ایالات متحده و بیش از دو دهه حضور نامشروع این کشور در افغانستان است که برای مردم این کشور درد و رنج به همراه داشته است.
خطیب زاده افزود: امیرعبداللهیان در این نشست همچینن تاکید کرد که الان باید از همه بضاعت رهبران و مردم افغانستان استفاده شود و کشورهای همسایه کمک کنند تا به یک صلح پایدار برسیم. استفاده از ابزار نظامی و دخالت خارجی تکرار اشتباهی است که چندین بار در تاریخ معاصر افغانستان اتفاق افتاده و همگان باید به گفت و گو به عنوان یک اصل اصیل پایبند باشند و کشورهای همسایه کمک کنند دخالت خارجی اتفاق نیافتد.
وی تصریح کرد: اولویت جمهوری اسلامی ایران تحقق خواست و اراده مردم افغانستان و ثبات و آرامش در این کشور است که تنها در سایه تشکیل یک دولت فراگیر است که بازتاب دهنده ترکیب قومیتی و مردمی افغانستان باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала