بایدن تحریم های دخالت در انتخابات آمریکا را یک سال دیگر تمدید کرد

© REUTERS / JONATHAN ERNSTبایدن تحریم های دخالت در انتخابات آمریکا را یک سال دیگر تمدید کرد
بایدن تحریم های دخالت در انتخابات آمریکا را یک سال دیگر تمدید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
در بیانیه ای، رئیس جمهور ایالات متحده خاطرنشان می کند که توسعه فناوری های دیجیتال در سال های اخیر "آسیب پذیری های قابل توجهی ایجاد کرده و مقیاس و شدت تهدید مداخله خارجی را افزایش داده است".
به گزارش اسپوتنیک، در پیام روز سه شنبه سرویس مطبوعاتی کاخ سفید آمده است: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، دستور اجرایی تمدید یک سال دیگر را برای اعمال تحریم های یکجانبه علیه سازمان ها و افراد خارجی که به دلیل دخالت در انتخابات آمریکا متهم شدند را صادر کرد.
بایدن: چین با طالبان مشکل جدی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
بایدن: چین با طالبان مشکل جدی دارد
بر اساس این فرمان، ایالات متحده چندین بار علیه اشخاص حقیقی و حقوقی از روسیه در ارتباط با ادعای دخالت در روند انتخابات آمریکا تحریم هایی اعمال کرد. مسکو مکرراً نتیجه گیری درباره تلاش برای تأثیرگذاری بر روند انتخابات آمریکا را رد کرده است.
رهبر آمریکا در بیانیه ای گفت: من وضعیت فوق العاده اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۳۸۴۸ را به دلیل تهدید مداخله خارجی در انتخابات آمریکا و تضعیف اعتماد عمومی به آنها را به مدت یک سال تمدید می کنم.
رئیس جمهور گفت: در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه یک قدرت خارجی نتایج رای گیری را تغییر داده یا بر شمارش آرا در هر انتخابات آمریکا [تأثیر] گذاشته است وجود ندارد، دولت های خارجی در طول تاریخ به دنبال بهره مندی از یک سیستم سیاسی آزاد و باز آمریکایی بوده اند.
در این بیانیه آمده است که توسعه فناوری های دیجیتال در سال های اخیر "آسیب پذیری های قابل توجهی ایجاد کرده و مقیاس و شدت تهدید مداخله خارجی را افزایش داده است."
وی افزود: توانایی افراد خارج از ایالات متحده برای دخالت و تضعیف اعتماد عمومی در انتخابات آمریکا، از جمله دسترسی غیرمجاز به زیرساخت های ستادهای انتخاباتی و انتشار مخفیانه تبلیغات و اطلاعات غلط، همچنان تهدید فوق العاده ای برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا محسوب می شود؛ به همین دلیل، به همین دلیل، وضعیت فوق العاده اعلام شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ باید تمدید شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала