الاخبار: ۲۹ میلیون لیتر سوخت ایرانی وارد لبنان می‌ شود

© Flickr / rabiem22الاخبار: ۲۹ میلیون لیتر سوخت ایرانی وارد لبنان می‌ شود
الاخبار: ۲۹ میلیون لیتر سوخت ایرانی وارد لبنان می‌ شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
روزنامه الاخبار چاپ لبنان اعلام کرد: ۲۹ میلیون لیتر سوخت مازوت ایرانی طی روزهای آینده وارد لبنان خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، مسئله واردات سوخت مازوت از ایران همچنان در حال بررسی است و ابهاماتی در خصوص تاریخ دقیق ورود محموله کشتی ایرانی به لبنان وجود دارد. اما با این وجود اطلاعات نشان می‌دهد که نخستین محموله به زودی وارد بازار لبنان خواهد شد.
سفیر ایران در بیروت: ارسال سوخت به لبنان یک تجارت قانونی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
سفیر ایران در بیروت: ارسال سوخت به لبنان یک تجارت قانونی است
الاخبار در ادامه گزارش خود افزود: محموله ۲۹ میلیون لیتری سوخت مازوت ایران که طی روزهای آینده وارد لبنان خواهد شد، توسط شرکت «الامانه» طی دو مرحله توزیع خواهد شد. مرحله اول مربوط به توزیع این سوخت در بیمارستان‌ ها و کلینیک‌ های خصوصی و دولتی و برخی از کارخانه‌های تولیدی کالاهای ضروری است و مرحله دوم شامل شهرداری‌ها و تولیدکنندگان بخش خصوصی می‌شود.
بر اساس این گزارش، سوخت مازوت ایران از طریق شماری از تانکرها از سوریه که خدمات آن را به شکل رایگان در اختیار لبنان قرار داده به این کشور منتقل می‌شود. همچنین محموله سوخت کشتی ایرانی به یکباره تخلیه نمی‌شود و این فرآیند قرار است طی چند روز انجام بگیرد.
خبر رسیدن کشتی‌های حامل سوخت ایران به لبنان طی هفته گذشته در میان اخبار مهم منطقه و جهان قرار گرفت. پس از تأیید رسیدن اولین کشتی، خبرها حکایت از دومین و سومین کشتی حامل سوخت به مقصد لبنان و به سفارش سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌ الله دارد.
به گزارش این روزنامه لبنانی، محموله سوخت کشتی ایرانی که لبنانی‌ها وعده صادق نام نهاده‌ اند از روز چهارشنبه هفته گذشته وارد آب‌ های سرزمینی سوریه شد تا با تانکر به لبنان منتقل شود. نفتکش ایرانی روز جمعه در بندر بانیاس در شمال غربی سوریه پهلو گرفت.
محمدجلال فیروزنیا سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در گفتگو با شبکه خبری المنار تأکید کرد: کشتی‌ های ایران به لبنان خواهد رسید و به احدی اجازه ممانعت از ورود این کشتی‌ها داده نخواهد شد.
منابع آگاه گزارش می‌دهند که بنا به دلایل فنی پیش‌ بینی می‌ شود که نفت عراق با تأخیر وارد لبنان شود و همچنین در سایه ابهام تصمیم آمریکا برای وارد کردن گاز از مصر به لبنان، در حال حاضر کاروان کشتی‌ های حامل سوخت ایرانی که اولین آنها طی یک هفته وارد لبنان می‌ شود تنها امید مردم این کشور است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала