خصوصیات سویه « مو» کرونا توصیف شد

© Depositphotos.com / Ralwelویروس کرونا
ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
اشتراک
متخصص آلرژی-ایمونولوژیست از روسیه تعریف کرد که خطر سویه « مو Mu » کمتر از «دلتا» کروناست.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیربولیبوک، متخصص آلرژی-ایمونولوژیست از روسیه تعریف کرد که خطر سویه « مو Mu »  کمتر از «دلتا» کروناست.
وی در ادامه گفت: « سازمان جهانی بهداشت آن را به عنوان « سویه قابل توجه» نامگذاری کرده است و توصیه شده است که وزارتخانه های بهداشت کشورها بر روند شیوع آن نظارت کنند. این سویه ویروس ابتدا در آمریکای جنوبی شیوع پیدا کرد.
به گفته متخصصان ایمونولوژی، این سویه ویروس کرونا در یک منطقه جداگانه شیوع پیدا خواهد کرد و صحبتی در خصوص شیوع گسترده آن در میان نیست.
کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
واکنش وزارت بهداشت ایران به ادعای تولید واکسن اسپوتنیک در ایران و خروج آن
در زمان مطالعه سویه «میو»، پزشکان متوجه تغییر غیرعادی در کد ژنتیکی این سویه کرونا شدند، اما هنوز تأثیر آن بر بدن انسان مشخص نشده است. در روسیه هنوز ابتلا به سویه «میو» به ثبت نرسیده است».
گفتنی است مدتی قبل، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده در حال رصد نوع جدیدی از کرونا ویروس به نام Mu است که برای اولین بار در ماه ژانویه در کلمبیا کشف شده و در اروپا و کشورهای آمریکای جنوبی در حال شیوع است.
نام‌های جدیدی برای انواع جهش یافته ویروس کرونا به جای نام کشورها در نظر گرفته شده است، انواع ویروس کرونا با حروف الفبای یونانی نامگذاری می‌شوند، در حال حاضر انواع مختلف ویروس کرونا با کشور مبدا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نام علمی آنها تعیین شده است.
هدف از این کار جلوگیری از ارتباط انواع ویروس کرونا با کشورهایی است که برای اولین بار در آنها ظاهر شده است، نام‌های جدید تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی عبارتند از B.1.1.7 معروف به نوع انگلیسی «آلفا»، B.1.351 معروف به نوع آفریقای جنوبی «بتا»، P.1 معروف به نوع برزیلی «گاما» و B.1.617 معروف به نوع هندی نیز دلتا نامیده شدند.
ویروس کرونا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
آیا محصولات نیمه تمام منشأ شیوع کرونا در ووهان چین بود؟
این سازمان اعلام کرد پایش نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام «مو» (Mu) را آغاز کرده که برای اولین بار در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شده است. سازمان جهانی بهداشت تصریح کرده که این سویه دارای جهش‌هایی است که می‌تواند خطر مقاومت در برابر واکسن یا اصطلاحاً «فرار ایمنی» داشته باشد و تأکید می‌کند که برای درک بهتر ویژگی‌های آن به مطالعات بیشتری نیاز است.
نوع Mu ویروس کرونا بنام «مو» دارای سویه با جهش‌های مختلف است که نشان‌دهنده ویژگی بالقوه فرار ایمنی است، در واقع می‌توان گفت این سویه جدید کرونا به نوعی واکسن گریز است. نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد ظهور جهش‌های جدید ویروس وجود دارد زیرا نرخ عفونت در سطح جهانی در حال افزایش است و نوع بسیار قابل انتقال دلتا به ویژه در میان افراد واکسینه‌ نشده و در مناطقی که اقدامات ضدویروس کاهش یافته رو به رشد است.
سویه «مو» کرونا از نظر علمی به «B. ۱.۶۲۱» معروف است و به عنوان «سویه بعدی» معروف است، بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، این سویه دارای ویژگی‌هایی است که نشان دهنده خواص بالقوه‌ای برای مقاومت در برابر اثرات واکسن است. در حال حاضر سویه دلتا در ۱۷۰ کشور و سویه آلفا نیز در ۱۹۳ کشور شناسایی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала