مجوز واکسن "سوبرانا" برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال در کوبا

© AP Photo / Behrouz Mehrمجوز واکسن "سوبرانا" برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال در کوبا
مجوز واکسن سوبرانا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال در کوبا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
اشتراک
سخنگوی سازمان غذا و دارو ایران از صدور مجوز واکسن کوبایی "سوبرانا۰۲" برای مصرف اضطراری گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال در این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو ایران روز دوشنبه با انتشار پیامی در توییتر نوشت: واکسن "سوبرانا ۰۲" که در ایران با نام "پاستوکووک" تولید می شود، در کوبا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال نیز مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد.
— Kianush Jahanpur, MD 🇮🇷 (@drjahanpur) September 6, 2021
​به نقل از ایرنا، واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان «سوبرانا۲» و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.
مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت ماه در ۸ شهر و با حضور ۲۴ هزار داوطلب آغاز شد، در شهرهای بابل، ساری، اصفهان، کرمان، بندرعباس و همدان داوطلبان مطالعه تحت مداخله دو دُز این واکسن قرار گرفتند و در شهرهای یزد و زنجان، علاوه بر دو دُز، یک دُز یادآور (سوبرانا پلاس) نیز به داوطلبان تزریق شد.
مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای مشترک کوبا و ایران پیشتر گفته بود: مطالعه بررسی اثربخشی واکسن سوبرانا ۲ (پاستوکووک) در قالب مداخله دو دُزه ، فاز سوم بالینی در ۶ شهر مورد مطالعه، پایان یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала