قتل ناموسی دختر ۱۴ ساله در لرستان و اعتراف همسر او به قتل +عکس

CC0 / Twighlightzone / قتل ناموسی دختر ۱۴ ساله در لرستان و اعتراف همسر او به قتل +عکس
قتل ناموسی دختر ۱۴ ساله در لرستان و اعتراف همسر او به قتل +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
اشتراک
همسر مبینا سوری که یک روحانی است به عنوان متهم حادثه قتل این دختر جوان دستگیر شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ مهدی مهدوی کیا، فرمانده انتظامی رومشکان، از مرگ مشکوک «مبینا سوری» دختر ۱۴ ساله رومشکانی که همسر یک روحانی لرستانی بود و با انگیزه‌های ناموسی توسط خانواده خود به قتل رسید و جسد وی در یک باغ پیدا شد، خبر داد و گفت: «همسر مبینا به عنوان متهم حادثه دستگیر شده است و اینکه این دختر ۱۴ ساله توسط همسرش به قتل رسیده یا خودکشی کرده در دست بررسی است. ضمن اینکه این حادثه حدود دو هفته پیش رخ داده بود و قتل این زن جوان با خفه کردن او به وسیله روسری اتفاق افتاد، رسیدگی ویژه به این پرونده توسط دادگستری و نیرو‌های قضایی صورت خواهد گرفت و به زودی نتایج بیشتری در این‌باره منتشر می‌شود.»

یکی از اهالی روستای پادروند در مورد جزئیات این قتل ناموسی گفت: «یک نفر به پدر همسر مبینا گفته بود که نیمه شب جوانی وارد خانه آن‌ها شده است. اما شوهر مبینا خانه بود و این حرف نمی‌توانست صحت داشته باشد. آن‌ها می‌گفتند، مبینا به شوهرش قرص خواب‌آور داده و شخص غریبه‌ای را وارد خانه کرده است و همین حرف باعث شد که خانواده مبینا یعنی عمو‌ها و برادر او همچنین عموی همسرش و پدر همسرش به خاطر سوظن نقشه قتل او را بکشند. بعد مبینا را در خانه خودش با روسری خفه کردند و بعد از قتل گفته بودند که او خودکشی کرده است. تا اینکه ماموران پلیس برای تحقیقات وارد عمل شدند و مظنونین پرونده را بازداشت کردند. گفته می‌شود عامل قتل یکی از فامیل‌های خود مبیناست. به همین دلیل خانواده‌اش بابت قتل او شکایتی نکرده‌اند.»

کاربران فراوانی ضمن اظهار تاسف بسیار و اشاره به قتل رومینا یکی دیگر از جانباختگان قتل‌های ناموسی اخیر در ایران، عنوان می‌کنند در سال‌های اخیر دعواهای ناموسی و قتل‌های ناموسی زیادی رخ داده است که دلیل آن بی‌ارزش شمردن زنان در جامعه ایران است چون یکی از موارد زمینه‌ساز چنین اتفاقاتی کمتر بودن دیه زنان و عدم بازداشت و محکوم کردن خانواده‌های قاتلان است. کاربرانی معتقدند نباید به این زودی قضاوت کرد و بایستی منتظر پیگیری وبررسی پرونده باشیم. جمعی از کاربران هم ضمن تسلیت برای شادی و آرامش این دختر ۱۴ ساله دعا می‌کنند و آرزو دارند این قتل‌های ناموسی پایان یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала