ادعای طالبان در تصرف کامل ولایت پنجشیر + ویدئو

© AP Photo / Allauddin Khanادعای طالبان در تصرف کامل ولایت پنجشیر
ادعای طالبان در تصرف کامل ولایت پنجشیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
اشتراک
طالبان اعلام کردند که ولایت پنجشیر را به طور کامل به تصرف خود در آوردند.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان (ممنوعه در روسیه) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که ولایت پنجشیر به طور کامل به تصرف آنها درآمده است.
در پیام وی آمده است: ولایت پنجشیر، آخرین لانه دشمن مزدور به طور کامل فتح گردید. تلاش های اخیر برای تأمین امنیت کامل در کشور نیز  همراه با نتیجه بود و ولایت پنجشیر تحت کنترل کامل امارت اسلامی قرار گرفت.
وی افزود: برخی از شورشیان در نبردها شکست خوردند و برخی دیگر فرار کردند. به مردم پنجشیر اطمینان می دهیم که هیچگونه برخورد تبعیضی با آنها صورت نمی گیرد و همه برادران ما هستند و برای یک هدف مشترک به آنها خدمت می کنیم.
طالبان ویدئویی از بالا بردن پرچم این گروه در ولایت پنجشیر منتشر کردند.
​طالبان همچنین در مقابل ساختمان استانداری ولایت پنجشیر تصاویری منتشر کرده اند، اما در عین حال تا کنون تصاویری در کنار مقبره احمد شاه مسعود منتشر نشده است.
گفتنی است که در اوایل ماه آگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی در افغانستان را همراه با خروج نیروهای آمریکایی افزایش دادند و در ۱۵ آگوست، وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند.
تنها ولایتی که تحت کنترل طالبان بود، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل بود. اوایل هفته سخنگوی طالبان گفت که منطقه تحت کنترل این جنبش قرار گرفته است.
از سوی دیگر، برخی منابع طالبان خبر داده‌اند که احمد مسعود به همراه امرالله صالح دو روز قبل با دو فروند بالگرد، ولایت پنجشیر را به مقصد تاجیکستان ترک کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала