گزارش و تحلیل

فرق متحدین ایران و آمریکا

© AFP 2023 / Carlos Barriaفرق متحدین ایران و آمریکا
فرق متحدین ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
اشتراک
در حالی که همه توجه ها به نابسامانی خروج آمریکایی ها از افغانستان جلب شده بود اتفاقات مهم دیگری هم در منطقه رخ داد که نشان می داد آمریکایی ها نه فقط در افغانستان بلکه در کل خاورمیانه دچار سردرگمی هستند.
بر کسی پوشیده نیست از لحظه ورود آمریکایی ها به منطقه خاورمیانه ایرانی ها می دانستند هدف نهایی آمریکایی ها اشغال ایران است چون تا وقتی ایران را اشغال نکردند هیچ کاری را نمی توانند در منطقه خاورمیانه انجام دهند.
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2021
قالیباف: افغانستان نباید به امید پیشرفت به آمریکا اعتماد می کرد
از همان زمان هم ایرانیها برنامه ریزی کردند که زیر پوست شهرهای مختلف آتش زیر خاکستر ایجاد کنند تا آمریکایی ها مدام در آتش منطقه بسوزند.
در افغانستان ایران و روسیه و چین با هم همکاری کردند تا آمریکایی ها را زمین گیر کنند و پس از هزینه بیش از دو سه ترلیون دلار دیدیم که آمریکایی ها با چه وضعیتی از افغانستان خارج شدند.
ومشاهده کردیم که متحدین آنها قبل از خودشان از افغانستان خارج شدند.
آمریکایی ها مدعی هستند که بیش از 120 هزار همکار افغان خود را ظرف کمتر از یکماه از این کشور خارج کردند.
یعنی اینها عملا خرج بیش از 120 هزار مزدور را پرداخت می کردند، چرا که قطعا آنها هنوز هم تعداد زیادی مزدور در افغانستان دارند.
تصور کنید با این تعداد می شد در افغانستان چه کار کرد و اگر فقط همین ها جلوی طالبان می ایستادند و مقاومت می کردند چه می شد.
بماند که ارتشی که آمریکا برای افغانستان طی 20 سال ساخت ظرف چند روز فرو پاشید و چکمه آمریکایی پوشان تسلیم پابرهنه ها شدند.
در سوریه و عراق هم آمریکایی ها نقشه های زیادی داشتند اما دیدیم همه نقشه های آنها چگونه نقش بر آب شد.
مزدوران وابسته به آمریکا و اسرائیل در سوریه به 400 متری کاخ ریاست جمهوری سوریه رسیدند اما همپیمانان ایران حاضر به تسلیم نشدند، در حالی که مشاهده می کنیم همپیمانان آمریکا در دیگر کشورها مثل افغانستان و یمن و ... قبل از اینکه دشمنانشان به آنها برسند فرار را بر قرار ترجیح می دهند.
شهید سلیمانی و رفقایش در اوج جنگ در سوریه، همان زمان که داعش با کاخ ریاست جمهوری سوریه 400 متر فاصله داشت، خود را به کاخ ریاست جمهوری سوریه رساندند تا نگذارند کاخ ریاست جمهوری سقوط کند و متحدشان بشار الاسد را که حتی حاضر نبود زن و بچه خود را از کاخ ریاست جمهوری خارج کند کمک کنند، متحدی که خود سلاح به دست گرفته بود و کنار سربازان از کاخ دفاع می کرد.
آمریکا تعداد شهروندان تخلیه شده از افغانستان را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
آمریکا تعداد شهروندان تخلیه شده از افغانستان را اعلام کرد
متحدی که می توانست، به ادعای وزیر خارجه سابق قطر، چند ملیارد دلار از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بگیرد و با خانواده خود در بهترین جاهای جهان زندگی کند، اما حاضر نشد کشور خود را بفروشد.
بزرگترین فرماندهان ایران و متحدین اش هیچوقت از صحنه دور نشدند و از معرکه فرار نکردند و به همین دلیل هم هیچ وقت روحیه نیروهایشان تضعیف نشد.
اگر توانمندی های مالی و تسلیحاتی وتجهیزاتی متحدین آمریکا در منطقه را با توانمندی های مالی و تسلیحاتی و تجهیزاتی متحدین ایران مقایسه کنید شاید از صد با ارفاق شاید امکانات مالی و تسلیحاتی متحدین ایران به یک برسد.
کافی است همان دو سه هزار ملیارد دلاری که آمریکایی ها فقط برای افغانستان مقایسه کردند با با توانمندی مالی ایران مقایسه کنید تا متوجه تفاوت شوید، گویند مشت نمونه خروار.
در عراق هم همینطور، داعش و متحدین اش به مرزهای بغداد رسیدند.
وقتی از داعش صحبت می کنیم یعنی عوامل آمریکا و اسرائیل و متحدین عرب آنها در منطقه، چرا که خانم هیلاری کلینتون شخصا اعتراف کرده که داعش را آمریکایی ها ساختند و رئیس جمهوری سابق آمریکا دونالد ترامپ هم درچندین مورد اظهار داشته که اوباما داعش را ساخت.
به هر حال بر کسی پوشیده نیست پیشروی های داعش تا زمانی در عراق بود که ایرانی ها ورود نکرده بودند، یعنی تا زمانی که مبارزه با داعش به عهده ارتش عراق (که آموزش دیده آمریکایی ها بود) بود، دقیقا همان جریانی که اخیرا در افغانستان رخ داد.
همین که ایرانی ها و متحدین شان ورود کردند ورق برگشت.
آقای مسعود بارزانی در مصاحبه با شبکه العربیه به صراحت اظهار داشت که اربیل در حال سقوط بود و چند ساعت بیشتر امکان مقاومت نداشت اما سردار شهید سلیمانی با نیرو و تسلیحات به داد کردها رسید و جلوی سقوط اربیل را گرفت.
البته بماند که تحت تاثیر القاءات آمریکایی ها و اسرائیلی ها برخی در منطقه کردستان عراق یا فراموش کردند یا خود را به فراموشی می زنند.
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
آمریکا کانال‌های ارتباطی خود را با طالبان حفظ می‌کند
اما همه می دانند که با ورود الحشد الشعبی که مورد حمایت ایران در عراق است، به یکباره همه نقشه های آمریکایی ها و متحدینشان به هم خورد و داعش نابود شد.
در یمن هم امروزه می بینیم که علیرغم 7 سال جنگ تمام عیار و صدها ملیارد دلار هزینه که آمریکا و متحدین اش انجام داده اند همپیمانان ایران نه فقط موفق شده اند همه مواضع خود را حفظ کنند و بلکه در حال پیشرفت در مناطق مختلف نیز هستند.
اخیرا هم در لبنان مشاهده می کنیم حزب الله لبنان موفق شده کاری کند آمریکایی ها دستپاچه شوند و حاضر شوند هم تحریم های خود بر علیه سوریه را زیر پا بگذارند و هم تحریم های خود بر علیه لبنان.
در فلسطین متحدین ایران توانسته اند در مقابل ارتشی که مدعی است مجهزترین ارتش جهان است نه فقط مقاومت کنند بلکه حتی بجنگند و برنده جنگ شوند.
نه متحدین ایران در لبنان مواضع خود را در اوج جنگ ترک کردند نه متحدین ایران در عراق نه در فلسطین نه در سوریه نه ...
میدانید راز همه اینها چیست؟
ایمان واعتقاد و پایبندی به اصول ایدئولوژی فکری انقلاب اسلامی، چیزی که متحدین آمریکا ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала