سطح خوب روابط بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

© AP Photo / Ronald Zak آژانس انرژی اتمی
 آژانس انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
اشتراک
خطیب زاده: روابط بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سطوح خوبی در مورد موضوعات فنی ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در نشست خبری روز 6 سپتامبر (دوشنبه) اعلام کرد که روابط بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سطوح خوبی در مورد موضوعات فنی ادامه دارد و به صورت منظم گفت‌وگوها بین دو طرف ادامه دارد.
گفتنی است چندی پیش سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در خصوص جدیترین بیانیه آژانس انرژی هسته ای گفته بود: «اقدامات کاهشی و جبرانی ایران در ارتباط با برجام نیز در چارچوب خود برجام صورت پذیرفته و همانگونه که بارها اعلام شده در پاسخ به نقض گسترده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایالات متحده و عدم پایبندی کامل طرف های دیگر برجامی، بویژه سه کشور اروپایی، به تعهداتشان ذیل برجام میباشند.
رسانه اسرائیلی: با برخورد ما با ایران شانس احیای برجام کم می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
رسانه اسرائیلی: با برخورد ما با ایران شانس احیای برجام کم می شود
بدیهی است مادامیکه اجرای کامل و بی قید و شرط برجام از سوی آمریکا و دیگر طرفهای برجامی از سر گرفته نشود، جمهوری اسلامی ایران برنامه صلح آمیز هسته ای خود را صرفا بر اساس نیازها و تصمیمات حاکمیتی و در چارچوب تعهدات پادمانی‌اش پیگیری مینماید.
برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران غیرنظامی و صلح آمیز است. در صورتیکه واشنگتن و سایر طرفها به تعهدات خود ذیل برجام بازگشته و به صورت کامل و موثر و قابل راستی آزمایی تحریم های یکجانبه و غیرقانونی‌‌اش بر ضد مردم ایران را مرتفع نماید، کلیه اقدامات‌ کاهشی و جبرانی ایران ذیل برجام برگشت‌پذیر خواهند بود».
خطیب زاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در باره واردات واکسن اعلام کرد که حداقل ۲۰میلیون دوز واکسن کرونا در ماه میلادی سپتامبر وارد کشور می شود و در ماه اکتبر هم چند ده میلیون واکسن وارد کشور خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала