سن پترزبورگ میزبان ماه اصفهان می شود

© Photo / Исфахан سن پترزبورگ میزبان ماه اصفهان می شود
 سن پترزبورگ میزبان ماه اصفهان می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2021
اشتراک
ماهِ اصفهان در سن‌پترزبورگ با برگزای دو نمایشگاه عکس اصفهان در کاخ موزه تزارها و موزه تاریخ ادیان روسیه می شود.
به گزارش اسپوتنیک، در قالب برنامه "ماه اصفهان در سن پترزبورگ"،  قالب ابتکار «شهروند دیپلمات» به مدت یک ماهه در روسیه برپا می‌شود و نمایشگاه عکس اصفهان با عنوان «اصفهان، شکوه معماری ایرانی» و «اصفهان، مهد هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان» در قالب ابتکار «شهروند دیپلمات» اداره روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان از فردا (دوشنبه) به ترتیب در کاخ موزه تزارها(کاخ کاترین) و موزه تاریخ ادیان روسیه آغاز به کار می‌کند و به مدت یک ماه دایر خواهد بود.
مراسم افتتاح میز سن پترزبورگ در دانشگاه اصفهان، افتتاح دفتر بیناد روسکی میر در این دانشگاه با حصور سرکنسول روسیه در اصفهان و دکتر طالبی رئیس دانشگاه اصفهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
چندرسانه ای
خواهر خواندگی اصفهان - سن پترزبورگ: دانشگاه اصفهان میزبان جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ
ابتکار «شهروند دیپلمات» که از زمستان 1399 میان مقامات روسی و ایرانی کلید خورد و به دنبال استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای تقویت تعاملات بین‌المللی اصفهان بود، این دو رویداد ویژه را به پیشنهاد جمعی از دانشجویان ایرانی مقیم مسکو و با همکاری اداره کل ارتباطات و‌امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه، اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ روسیه در خواهرشهر روسی اصفهان برپا می‌کند.
در هریک از این دو نمایشگاه، 30 اثر (مجموعا 60) از آثار عکاسان اصفهانی برای بازدیدکنندگان به نمایش درخواهد آمد. این آثار پس از انتشار فراخوان و دریافت 363 اثر از 26 عکاس، توسط هیات داوران انتخاب گردید و برای شرکت در این نمایشگاه‌ها، به روسیه ارسال شد.
گفتنی است، کاخ موزه تزارها قصر امپراطوری قبلی روسیه و یکی از بزرگترین کاخ‌ها در مجاورت سنت پترزبورگ است که آن را مجلل‌ترین و با شکوه ترین بنای این شهر می‌نامند و یکی از آثار گردشگری خارق العاده دنیاست که پس از انقلاب اکتبر به موزه تبدیل شد و هرساله میزبان شمار زیادی از گردشگرانی است که از سرتاسر جهان به روسیه می‌آیند.همچنین، موزه تاریخ ادیان در سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها با موضوعیت دین در جهان و تنها موزه ادیان در روسیه به شمار می‌رود. این موزه شامل مجموعه گسترده و متنوعی از دست‌ساز‌های تاریخی و فرهنگی از سراسر جهان و ملیت‌ها می‌شود؛ از عربستان در ۶ هزار سال قبل از میلاد و مصر باستان گرفته تا اروپای قرون وسطا.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала