آرامکو هدف حملات گسترده موشکی و پهپادی حوثی ها قرار گرفت

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisیحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2021
اشتراک
سخنگوی نیروهای مسلح حوثی های یمن از آغاز عملیات بازدارندگی هفتم در عمق عربستان سعودی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله یمن، اعلام کرد: در مقابله با جنایت‌ های ائتلاف متجاوز ضد یمن، نیروهای مسلح ما به یاری خداوند هفتمین عملیات توازن بازدارندگی را انجام دادند.
دست کم 30 کشته در حمله هوایی حوثی‌ها به پایگاه هوایی یمن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
دست کم 30 کشته در حمله هوایی حوثی‌ها به پایگاه هوایی یمن
وی تأکید کرد: این عملیات، تأسیسات حیاتی و پایگاه‌ های نظامی عربستان را هدف قرار داده است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات توازن بازدارندگی هفتم، تأسیسات وابسته به شرکت آرامکو را در منطقه "الدمام" در شرق عربستان با ۸ پهپاد از نوع "صماد ۳" و یک موشک بالستیک از نوع "ذوالفقار" هدف قرار داده است.
نیروهای یمنی در عملیات توازن بازدارندگی هفتم همچنین تأسیسات آرامکو را در مناطق جده و جیزان و نجران با ۵ موشک بالستیک از نوع "بدر" و ۲ پهپاد از نوع "صماد ۳" هدف گرفتند.
سریع افزود، که این عملیات به لطف خداوند اهداف خود را محقق کرد و به دشمن سعودی درباره پیامدهای ادامه تجاوزات ضد کشور عزیز و ملت مبارز و مقاوم خود هشدار می‌دهیم.
این عضو حوثی های یمن خاطر نشان شد: ما بر حق مشروع خود در اجرای عملیات‌ های نظامی پیشرفته بیشتری برای دفاع از کشور عزیز و ملت بزرگمان تا زمان توقف تجاوزات و رفع محاصره تأکید داریم و نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند به نبردهای جهادی خود تا آزادسازی کامل زمین‌ های کشور و رسیدن به آزادی و استقلال ادامه خواهند داد.
از طرف دیگر وزارت دفاع عربستان سعودی بامداد امروز اعلام کرد: چند فروند موشک بالستیک توسط نیروهای یمن به مناطق جنوبی و شرقی عربستان سعودی شلیک شده است.
انصارالله تاکنون بارها با تأکید بر این امر که توانایی‌ های موشکی و هوایی یمن پیشرفت زیادی داشته، اعلام کرده‌ که تمامی تأسیسات حیاتی از جمله تأسیسات نفتی، فرودگاه‌ ها و بنادر عربستان سعودی در تیررس حملات آن قرار دارد.
مقامات انصارالله یمن بارها تأکید کردند تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکرده و محاصره را برندارد، طرح پیشنهاد آتش‌ بس بی‌ فایده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала