واکنش وزارت بهداشت ایران به ادعای تولید واکسن اسپوتنیک در ایران و خروج آن

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران
کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
اشتراک
وزارت بهداشت ایران به ادعای تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن روسی اسپوتنیک در ایران و سپس انتقال آنها به روسیه واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا،  سخنگوی سازمان غذا و دارو، وابسته به وزارت بهداشت ایران ضمن تکذیب این ادعا، گفت: خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده است.
جهانپور: کمبود واکسن کرونا از امروز وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
جهانپور: کمبود واکسن کرونا از امروز وجود ندارد
دکتر کیانوش جهانپور در واکنش به اظهارات معاون قرارگاه پدافند زیستی ایران مبنی بر تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در ایران و انتقال آن به کشور روسیه، گفت: اظهارات ایشان کذب محض بوده و هنوز طرف روسی محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.
وی افزود: خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذبی است که مقصود و انگیزه گوینده از نشر این مطلب کذب در شرایط حاضر مشخص نیست.
جهانپور تاکید کرد: واکسن اسپوتنیک لایت به صورت بچ تست یا محموله اولیه تولید شده و هفته هاست در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه برای ورود به چرخه تولید انبوه است.
وی همچنین‌ گفت: در عین‌ حال باید توجه کرد که خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده و اظهارات مطرح شده در این باره صحت ندارد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала