رییسی: مردم باید صداقت دولت را احساس کنند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ابراهیم رئیسی
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
اشتراک
از آغاز کار در دولت، مسأله بیماری کرونا از اولویت‌های دولت بود که حتماً برای آن باید راهکاری اندیشید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران شامگاه 4 سپتامبر (شنبه) با تاکید بر بازسازی اعتماد آسیب‌دیده مردم اظهار داشت که راه بازسازی اعتماد مردم، صادق الوعد بودن است و مردم باید صداقت دولت را احساس کنند.
وی در ادامه افزود:« از آغاز کار در دولت، مسأله بیماری کرونا از اولویت‌های دولت بود که حتماً برای آن باید راهکاری اندیشید که بتواند مشکلات را کاملا خوب ببیند و جواب دقیقی بیابد. یعنی به یک راهکار انقلابی همراه با عقلانیت نیاز داشت. در بخش تولید داخلی واکسن، کار بسیار خوبی توسط دانشمندان ما در موسسات انجام شد که از آنها نیز قدردانی می‌کنیم و برنامه ما حمایت از تولید داخلی بود.
جهانپور: کمبود واکسن کرونا از امروز وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
جهانپور: کمبود واکسن کرونا از امروز وجود ندارد
اما طبق محاسبه، تولید داخلی نمی‌توانست نیاز جامعه را کفایت کند؛ از این رو برآورد کردیم برای اینکه گام دقیق برداریم، حتماً به ۱۰۰ میلیون دز واکسن نیازمندیم و در صحبت‌ها و مذاکرات هم با سران برخی کشورها، یکی از اولویت هایی که پیگیری می‌کردم مسأله تامین واکسن مورد نیاز بود که امروز ۴۰ میلیون دز واکسن به طور قطعی تامین شده است و اقداماتی انجام شد تا بتوانیم تا مرز ۱۰۰ میلیون دز واکسن از خارج کشور تامین کنیم.
برای بازگشایی مدارس و مراکز علمی و آموزشی نیازمند واکسینه شدن اکثر مردم هستیم. در برنامه دولت، واکسیناسیون عمومی را اعلام کردیم و این ضرورت دارد هم واکسن از خارج وارد و هم تولید داخلی را حمایت کنیم. این جزو برنامه دولت بود و این کار با قوت دنبال خواهد شد.
تا آخر شهریور ۴۰ میلیون دز واکسن تامین می‌شود که تامین این موارد گفته شده با توجه به اقدامات انجام شده، قطعی است. وزارت خارجه، بسیج، وزارت بهداشت و بخش های دیگر برای تامین منابع ریالی و ارزی اولویت را واردات واکسن قرار دادیم و نسبت به کادر درمانی هم گفتم که مطالبات آنان بسرعت پرداخت شود و این جزو اولویت‌های دولت است؛ یعنی همه ابعاد کرونا اولویت دولت است.
اعتماد آسیب دیده را باید بازسازی کنیم. راه آن صادق الوعد بودن است؛ یعنی اگر وعده‌ای دادیم در عمل به آن صداقت داشته باشیم و اگر مشکلی مانع تحقق آن وعده شد به مردم گفته شود که اقدام وپیگیری کردیم و اینجا مانع شد. صداقت را باید مردم احساس کنند. به همکاری مردم سخت امیدوارم».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала