اعلام میزان افزایش حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی در ایران

© Photo / IRNAاعلام میزان افزایش حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی در ایران
اعلام میزان افزایش حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
اشتراک
سازمان برنامه و بودجه ایران میزان علی الحساب افزایش حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سازمان برنامه و بودجه ایران میزان علی الحساب افزایش حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را ۱۰ درصد اعلام کرد.
 خبر کاهش حقوق کارمندان دولت در ایران تکذیب شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
خبر کاهش حقوق کارمندان دولت در ایران تکذیب شد
بر این اساس، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلفند بودجه پیشنهادی خود را حداکثر تا ۲۰ مهر ماه به سازمان برنامه و بودجه ایران ارائه دهند. همچنین افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار علی الحساب ۱۰ درصد لحاظ خواهد شد و رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار می رسد.
 اما آنچه که مطرح شده جدا از حقوق و مزایایی است که دولت بابت کارکنان خود پرداخت می‌کند که فعلا میزان افزایش حقوق کارکنان دولت مشخص نشده و در بخشنامه کل بودجه ۱۴۰۱ گنجانده خواهد شد، ولی در نهایت میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و کارکنان شرکت های دولت برابری خواهد کرد.
این در حالی است که تعیین میزان افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم صورت گیرد و براساس قانون بودجه امسال  افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان تا ۲۵ درصد پیش‌بینی و مقرر شد که دریافتی‌های بالای ۱۰ میلیون تومان مشمول این ۲۵ درصد نشده و فقط به میزان ثابت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала