آمریکا کانال‌های ارتباطی خود را با طالبان حفظ می‌کند

© Photo / U.S. State Departmentوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت ایالات متحده کانال‌های ارتباطی‌ خود را با طالبان در خصوص مسائل مهم حفظ خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ضمن بیان این مطلب اعلام کرد ایالات متحده انتظار دارد دولت جدید در افغانستان دولتی فراگیر باشد که همه اقوام و گروه‌ها را شامل شود و به حقوق بشر احترام بگذارد.
وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که نظرش در مورد دولت جدید افغانستان چیست گفت: ما گزارش‌های مختلفی دیده‌ایم و هنوز دقیقا مشخص نیست چه کسانی عضو دولت آینده خواهند بود؛ بنابراین در حال حاضر اظهارنظر نمی‌کنم.
سفارت افغانستان در روسیه: شواهدی بسیاری از اقدامات وحشتناک طالبان دریافت کرده ایم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
سفارت افغانستان در روسیه: شواهدی بسیاری از "اقدامات وحشتناک طالبان" دریافت کرده ایم
بلینکن در ادامه تاکید کرد که با این حال ما انتظار داریم در افغانستان یک دولت فراگیر تشکیل شود که به تعهدات و وعده‌هایی که طالبان داده است، به‌ویژه در حوزه آزادی‌ها و حقوق مردم و به‌خصوص زنان، عمل کند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت دیپلماسی آمریکا با متحدانش تشدید شده تا بتوان با همکاری یکدیگر مسیر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم افغانستان ادامه یابد؛ بدون نگرانی از این که بدست طالبان برسد.
وزیر خارجه دولت جو بایدن اعلام کرد در همین راستا قرار است روز یکشنبه به دوحه، پایتخت قطر، سفر کند تا از کمک‌های این کشور در جریان تخلیه افراد از فرودگاه کابل تشکر کند.او قبل از قطر به آلمان خواهد رفت و در آنجا نیز با شماری از افغان‌ها دیدار خواهد کرد..
آنتونی بلینکن توضیحاتی هم در مورد شهروندان آمریکایی که هنوز در افغانستان باقی مانده‌اند ارائه داد و با بیان این که بیشتر این افراد دارای تابعیت دوگانه هستند و خانه‌هایشان در آنجاست، گفت در تماس دائم با آنها هستیم.  ما برای هر یک از این شهروندان آمریکایی، تیم‌هایی اختصاص داده‌ایم که با آنها در تماس مداوم باشند. ما راهنمایی‌های بسیار مناسب و بسیار خاصی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
وی تاکید کرد که دولت جو بایدن فرایند صدور ویزا برای افرادی که در طول ۲۰ سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان با نیروهای ایالات متحده همکاری کرده اند، را تسریع کرده است.
وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد از حدود ۱۲۴ هزار نفری که از افغانستان بیرون آورده شده‌اند، اکثریت آنها چیزی حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد، افغان‌هایی هستند که با قدرت گرفتن طالبان در آن کشور در معرض خطر بودند.
وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده کانال‌های ارتباطی‌ خود را با طالبان در خصوص مسائل مهم حفظ خواهد کرد.
بلینکن همچنین دولت دونالد ترامپ را متهم کرد که اقدامی اساسی در راستای به جریان انداختن درخواست ویزای ویژه مهاجرت برای افغان‌ها انجام نداده بود.
بلینکن گفته است، زمانی که ما وارد وزارت خارجه شدیم با مجموع ۱۷ هزار درخواست «ویزای ویژه مهاجرت» مواجه شدیم. از ماه مارس ۲۰۲۰ تا زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن حتی یک مصاحبه در کابل از متقاضیان «ویزای ویژه مهاجرت» انجام نشده بود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала