پوتین درباره افغانستان: دموکراسی را نمی توان به زور اجرا کرد

© Sputnik / Sergei Savostyanov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین درباره افغانستان: دموکراسی را نمی توان به زور اجرا کرد
 پوتین درباره افغانستان: دموکراسی را نمی توان به زور اجرا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در آخرین سخنرانی خود در خصوص اوضاع افغانستان پس از خروج نیروهای امریکایی از این کشور گفت که دموکراسی اگر برای مردم ضروری باشد، به آنجا می آید.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین درباره شرایط افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور گفت: : دموکراسی را نمی توان به زور اجرا کرد.
اظهار نظر پوتین درباره وضعیت افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اظهار نظر پوتین درباره وضعیت افغانستان
از سوی دیگر، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که بدون گفت و گو با مشارکت تمامی طرفین اصلی مناقشه افغانستان حل هیچ چیز ممکن نیست
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره اوضاع در افغانستان گفت:" بدون صحبت میان تمامی بازیگران کلیدی (طرفین مناقشه در افغانستان) هیچ چیزی در آنجا حل نمی شود. و تلاش برای تائید اینکه "طالبان" (گروه ممنوع در روسیه) بازیگر اصلی تحولات افغانستان نیست، چندان واقع بینانه نیست."
شایان ذکر است، در ده روز اول ماه آگوست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی در افغانستان افزایش دادند. تنها منطقه ای که تحت کنترل طالبان نیست پنجشیر است، این منطقه در شمال شرقی کابل، یکی از کوچکترین مناطق کشور از نظر مساحت و جمعیتی محسوب می شود.
در ۱۵ آگوست، شبه نظامیان طالبان وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند.
در شب ۱۶ آگوست، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان، گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала