فروش لوازم خانه برای گذران زندگی و فرار از فشار اقتصادی در ایران +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فروش لوازم خانه برای گذران زندگی و فرار از فشار اقتصادی در ایران +ویدئو، عکس
فروش لوازم خانه برای گذران زندگی و فرار از فشار اقتصادی در ایران +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
فشار اقتصادی در چند سال اخیر در ایران باعث شده برخی از مردم برای گذران زندگی به فروش لوازم خانه‌شان روی بیاورند.
به گزارش اسپوتنیک، گزارش‌های میدانی در شهرهای مختلف ایران و تعداد آگهی‌های بالا در سایت‌های خرید و فروش لوازم مختلف در این کشور نشان می‌دهد که جمع زیادی از شهروندان ایرانی به علت تورم افسار گسیخته و فشارهای اقتصادی در چند سال اخیر به فروش لوازم و وسایل خانه خود روی آورده‌اند. و طبق آمار سایت دیوار، تعداد این آگهی‌های فروش در یک سال اخیر به ۳۰ میلیون رسیده است.

جدایی از این، بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی از کاهش فروش خود می‌گویند و عنوان می‌کنند بسیاری از مردم دیگر توان خرید لوازم خانگی نو را ندارند و به خرید لوازم دست دوم روی آورده‌اند. اما فروشندگان لوازم دست دوم نیز می‌گویند بحران کرونا و شرایط نامناسب اقتصادی به کسب و کارشان لطمه زده است.

محمدحسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی پیش‌تر در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: «بازار لوازم خانگی در رکود کامل است و تقاضایی وجود ندارد؛ در مورد قیمت‌ها به خصوص در مورد لوازم خانگی بزرگ، تغییری رخ نداده است و هر اتفاقی هم رخ دهد، قطعا هیچ کالایی ارزان نمی‌شود و تنها ممکن است به ثبات برسد. چراکه با توجه به این نرخ دستمزد، بیمه، حامل‌های انرژی و مولفه‌های تولید حتی اگر قیمت ارز ثابت باشد، تنها می‌توانیم بگوییم که قیمت کالاها ثابت می‌ماند.»

کاربران بسیاری با عصبانیت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند چرا کسی به فکر معیشت مردم نیست؟! مسئولان سرگرم چه کاری هستند که نه مشکلات مردم را می‌بینند و نه برای حل مشکلات این شهروندان کاری انجام می‌دهند؟!

برخی از کاربران بی‌پرده از مشکلاتی که در زندگی روزمره‌شان روبرو هستند صحبت می‌کنند و عنوان می‌کنند ناچار به فروش فرش و لوازم خانگی‌شان شده‌اند. جمعی از کاربران نیز به آگهی‌های مختلف که در سطح شهرها به ویژه در نزدیکی بیمارستان‌ها برخی برای فروش کلیه، قرینه و عضوی از بدنشان دست زده‌اند اشاره می‌کنند و وضعیت معیشت بسیاری از مردم ایران را وحشتناک عنوان می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала