سفارت افغانستان در روسیه: شواهدی بسیاری از "اقدامات وحشتناک طالبان" دریافت کرده ایم

© AFP 2023 / Shah Maraiسفارت افغانستان در روسیه: شواهدی بسیاری از "اقدامات وحشتناک طالبان" دریافت کرده ایم
سفارت افغانستان در روسیه: شواهدی بسیاری از اقدامات وحشتناک طالبان دریافت کرده ایم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
سفارت افغانستان در روسیه در اولین اظهارنظر خود پس از تغییر قدرت در کابل اعلام کرد که شواهد بسیاری دال بر "اقدامات وحشتناک طالبان" (گروه ممنوع در روسیه) دریافت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت افغانستان در مسکو طی نامه ای اعلام کرد: "مردم افغانستان از آنچه در کشور روی می دهد در شوک هستند. سفارت نامه های بسیاری همراه با تصاویری از اقدامات وحشتناک :طالبان" (ممنوع در روسیه) دریافت می کند. جامعه جهانی باید آنچه در افغانستان روی می دهد را ببیند و از آن آگاه باشد."
سخنگوی طالبان: حدود 20 درصد پنجشیر در اختیار طالبان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
سخنگوی طالبان: حدود 20 درصد پنجشیر در اختیار "طالبان" است
از سوی دیگر، بلال کریمی، سخنگوی "طالبان" (ممنوع در روسیه) گفت، زمان اعلام ترکیب دولت جدید در افغانستان هنوز مشخص نیست، تاخیر بخاطر مسائل فنی است.
کریمی ضمت تکذیب خبر ها ی مربوط به اعلام ترکیب دولت جدید توسط "طالبان" (ممنوع در روسیه) در روز جمعه به اسپوتنیک گفت: "اطلاعات منتشره در این خصوص صحیح نیست. تا کنون روز اعلام ترکیب دولت جدید مشخص نشده است. من می توانم بگویم در آینده نزدیکی کابیه وزرا اعلام خواهد شد."
به گفته او، رایزنی ها در خصوص تشکیل دولت جدید خانمه یافته است، و اعلام ترکب آن مانده است، اما "تاخیر در این امر تنها مربوط به مسائل فنی است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала