در سفارتخانه‌های ایران رایزن کشاورزی ایجاد می‌شود

© Fotolia / Kadmyدر سفارتخانه‌های ایران رایزن کشاورزی ایجاد می‌شود
در سفارتخانه‌های ایران رایزن کشاورزی ایجاد می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
وزارت کشاورزی ایران از تصمیم برای راه‌اندازی رایزن کشاورزی در سفارتخانه‌ها خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، محمد مهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ایران گفت: با همکاری وزارت امور خارجه رایزن کشاورزی در سفارتخانه‌ها راه‌اندازی می‌کنیم.
وی افزود: با راه‌اندازی رایزن‌های کشاورزی توانمندی‌های کشورمان در عرصه تولید محصولات متنوع کشاورزی به ویژه باغات به انجام رسیده و امکان توسعه صادرات در این بخش فراهم می‌آید.
کدام کالا در صدر صادرات ایران به روسیه است؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
کدام کالا در صدر صادرات ایران به روسیه است؟
برومندی در توضیح این تصمیم تاکید کرد که رایزن کشاورزی باید حمایت همه‌جانبه و پشتیبانی‌های لازم را از تجار در صادرات محصولات کشاورزی انجام دهند که در این زمینه بازاریابی که از دغدغه‌های جدی است، رونق می‌گیرد.
وی برای نمونه به مشکلات تولیدکنندگان سیب درختی در مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: با صادرات این محصول به کشور آذربایجان و حتی روسیه در صدد حل مشکل تولیدکنندگان هستیم تا باغداران از بابت بازاریابی محصول مشکلی نداشته باشند.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ایران بازار روسیه را یکی از بازارهای ارزشمند در صادرات محصولات متنوع کشاورزی و باغی اعلام کرد و گفت: ما کمتر از یک درصد سهم صادرات به کشور روسیه را داریم در حالی که با راه‌اندازی رایزن‌های کشاورزی به راحتی می‌توانیم این بخش را تقویت کرده و نقاط ضعف را برطرف کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала