سفیر ایران در بیروت: ارسال سوخت به لبنان یک تجارت قانونی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سفیر ایران در بیروت: ارسال سوخت به لبنان یک تجارت قانونی است
سفیر ایران در بیروت: ارسال سوخت به لبنان یک تجارت قانونی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
سفیر ایران در بیروت اظهار داشت که کشورش به هیچ طرف منطقه‌ای یا جهانی اجازه نمی‌دهد در کار ارسال سوخت به لبنان خللی وارد کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جلال فیروزنیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت اظهار داشت: کشتی‌های ایرانی به ملت لبنان خواهد رسید و ما به هیچ طرف منطقه‌ای و بین المللی اجازه نخواهیم داد که با ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت‌های منطقه مقابله کند.
ایران: عرضه نفت به لبنان یک قرارداد تجاری عادی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
ایران: عرضه نفت به لبنان یک قرارداد تجاری عادی است
فیروزنیا تصریح کرد: ما علیه سیاست گرسنه کردن ملت‌ها در کنار ملت‌های منطقه می‌ایستیم و این سیاست تنها علیه ملت لبنان نیست بلکه علیه ایران و عراق و تمام ملت‌های منطقه است. عملیات ارسال سوخت به لبنان در چارچوب روابط برادرانه میان دو کشور است و یک تجارت قانونی به شمار می رود و نیازی ندارد که هیچ طرف دیگری از جمله آمریکایی‌ها در این مساله دخالت کنند.
وی تاکید کرد: درخصوص جزئیات چگونگی رسیدن نفتکش ها به لبنان باید گفت که این مساله به طرف ایرانی مربوط نمی شود بلکه مربوط به طرف لبنانی و برادران حزب الله و طرف های ذیربط است.
سفیر ایران در بیروت با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه نفت ایران تحریم است، بیان داشت: این تحریم‌ها یکجانبه و غیرقانونی و غیرمشروع است و آمریکایی‌ها حق دخالت ندارند، این مساله مختص لبنانی‌ها و ایرانی‌ها است و هیچ ربطی به آمریکایی‌ها ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала