ساخت سی تی اسکن ویژه اسب‌ها +ویدئو، عکس

© Sputnik / Igor Onuchin /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت سی تی اسکن ویژه اسب‌ها +ویدئو، عکس
ساخت سی تی اسکن ویژه اسب‌ها +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
محققان دانشگاه دامپزشکی پنسیلوانیا موفق به ساخت دستگاه سی تی اسکن برای اسب‌ها شدند.
به گزارش اسپوتنیک، از گذشته همواره مشکلاتی بر سر راه درمان چهارپایان درشت هیکل مانند اسب قرار داشته، بطوری که اغلب دامداران یا سوارکاران مجبور می‌شدند دام خود را که اکثرا به آن وابسته می‌شدند راحت کنند تا از کشیدن درد رهایی یابند، اما محققان دانشگاه دامپزشکی پنسیلوانیا در مسیر تلاش برای حل کردن این چالش موفق به طراحی دستگاه سی تی اسکن ویژه اسب‌ها شده‌اند که سوژه خبری دنیای مجازی، صفحات حامی حیوانات، سوارکاران و دامداران شده است.

این دستگاه که با همکاری موسسه 4DDI ساخته شده Equimagine نام دارد و به گونه‌ای کار را برای دامپزشکان آسان نموده که دیگر لازم نیست برای سی تی اسکن، دام را وارونه از سقف آویزان کنند، بلکه این اسکن برای اسب بصورت ایستاده و در هوشیاری کامل به وسیله ۲ بازوی رباتیک بزرگ امکان پذیر شده است.
این اسکنر اطلاعاتی در مورد اجزای داخلی بدن اسب در اختیار محققان قرار داده است که تاکنون به راحتی به آن دسترسی نداشتند. علاوه بر آن‌ دامپزشکان با بررسی تصاویر گرفته شده از بدن اسب‌های مسابقه توانستند از وجود شکستگی‌های ریز و نامحسوس در استخوان‌ها مطلع شوند و از وقوع شکستگی‌های فاجعه بار در حین دویدن سریع اسب‌ها در مسابقات جلوگیری کنند.

تعدادی از کاربران با اشاره به کشته شدن انسان‌های بی‌گناه توسط غربی‌ها به اهمیت دادن به حیوانات و ساخت دستگاه سی تی اسکن برای اسب‌ها واکنش منفی نشان می‌دهند و عده‌ای دیگر در جواب به تضاد پیش آمده، پیشرفت علم را برای تمام مردم جهان می‌دانند.

بعضی از کاربران با اشاره به دشوار بودن رسیدگی به درمان اسب‌ها بیان می‌کنند که تا قبل از ساخت این دستگاه دامپزشکان مجبور بودند دام را وارونه کنند و پاهای حیوان زبان بسته را از سقف آویزان کنند تا بتوانند از او اسکن بگیرند اما با آمدن این فن‌آوری راه برای بهبود و کنترل و درمان بیشتر روی آن‌ها، بخصوص اسب‌هایی که در مسابقه می‌دوند هموارتر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала