دختربچه نه ماهه خارج شده از افغانستان، در آمریکا جان سپرد

© REUTERS / Murad Sezerدختربچه نه ماهه خارج شده از افغانستان، در آمریکا جان سپرد
دختربچه  نه ماهه خارج شده از افغانستان، در آمریکا جان سپرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
دختربچه نه ماهه ای که به همراه پدرش از افغانستان خارج شده بود، اندکی پس از ورود به آمریکا فوت کرد. به گزارش اسپوتنیک، این خبر را شبکه تلویزیونی CBS News منتشر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات این شبکه تلویزیونی آمریکایی ، کودک و پدر و مادرش ابتدا به آلمان منتقل شدند و سپس با هواپیمای ترابری نظامی "بوئینگ C-17" به ایالات متحده رفتند. در حین پرواز ، دختر بیهوش شد و  پس از فرود در فرودگاه فیلادلفیا به بیمارستان منتقل گردیده  اما به زودی فوت کرد. خاطرنشان می شود که این اولین مرگ در بین پناهجویان افغان است که پس از تصرف افغانستان توسط جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در روسیه) وارد ایالات متحده شدند.
Афганские беженцы на пограничном переходе Даукарун между Ираном и Афганистаном - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
انگلیس به کشورهای میزبان پناهجویان افغان ۳۰ میلیون پوند کمک می کند
پیشتر نشریه  پولیتیکو با استناد به منابع ریاست جمهوری ، وزارت دفاع و کنگره آمریکا گفته بود که مقامات آمریکایی عملیات مخفیانه ای را در افغانستان انجام داده اند که طی آن توانسته اند صدها تن از شهروندان ایالات متحده و نیروهای ویژه افغانی همکار خود از طریق.پایگاه سیا واقع در این کشور را تخلیه کنند. به نوشته نشریه پولیتیکو ، این عملیات طی چند هفته در ماه اوت انجام شد و در آن افسران سیا ، دیپلمات ها و نمایندگان فرماندهی عملیات ویژه آمریکا شرکت داشتند.
ژنرال کنت مکنزی ، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (USCENTCOM) اعلام کرد که ایالات متحده عملیات تخلیه افراد از افغانستان را به پایان رسانده است. بعداً معلوم شد که ارتش آمریکا با طالبان یک قرارداد محرمانه بسته است - آنها گروه های شهروندان آمریکایی را برای تخلیه  تا  دروازه های "مخفی" فرودگاه کابل همراهی می کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала