جنگجویان مسلح طالبان در پس زمینه برنامه‌ای در تلویزیون افغانستان +ویدئو

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر جنگجویان مسلح طالبان در پس زمینه برنامه‌ای در تلویزیون افغانستان +ویدئو
جنگجویان مسلح طالبان در پس زمینه برنامه‌ای در تلویزیون افغانستان +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اشتراک
حضور مردان مسلح طالبان در صفحه تلویزیونی افغانستان واکنش‌های زیادی را در سراسر جهان به دنبال داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی که در چند روز اخیر در فضای مجازی بازدید زیادی داشته است و کاربران به آن واکنش نشان می‌دهند مربوط به اجرای یک مجری افغانستانی در تلویزیون ملی این کشور است که در هنگام اجرا مردان مسلح طالبان در پشت سر او قرار دارند و در کادر تصویر به طور کامل دیده می‌شوند.

این برنامه روز ۲۷ اوت ۲۰۲۱ و چند روز پیش از اتمام خروج نظامی آمریکا از این کشور از تلویزیون ملی افغانستان پخش شد و بنا بود در این برنامه مجری با یکی از مقام‌های طالبان مصاحبه کند.
کاربران عنوان می‌کنند طالبان با رفتارهای این چنینی واقعیت خود را بر جهانیان آشکار می‌کنند و نمی‌توانند ادعا کنند که چهره‌ای تغییر یافته دارند؛ چراکه حضور دو مرد مسلح در پس زمینه یک برنامه مناظره سیاسی و در پشت سر مجری چه معنایی می‌تواند جز این داشته باشد.

کاربران ضمن اظهار تاسف از اتفاقات اخیر در افغانستان، عنوان می‌کنند این اتفاق آزادی بیان به سبک طالبان است اما این چه نوع حکومت اسلامی است که با اسلحه بالای سر فردی می‌ایستند که مثلا در حال محافظت از او هستند؟!

گروهی از کاربران معتقدند این گروه و گروه‌های مشابه با افکار ارتجاعی و جاهلانه دارای بینشی بسته و فاقد شعور دینی، اجتماعی و سیاسی هستند و ظهور این نوع از حکومت‌ها در خاورمیانه بوسیله قدرت‌های بزرگ در خاورمیانه برنامه‌ریزی شده است. آنها از این چیدمان قدرت در منطقه اهداف بلند مدت استعماری داشته و از این طریق منافعشان تامین می‌گردد.
برخی از کاربران نیز عنوان می‌کنند وضعیت کنونی افغانستان همچون یک فیلم طنز و کمدی با ته مایه‌های علمی و تخیلی است که بیننده با دیدن آن نمی‌داند گریه کند یا بخندد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала