پیش بینی دو برابر شدن بلایای طبیعی در جهان

© Fotobank.ru/Getty Images / David McNewپیش بینی دو برابر شدن بلایای طبیعی در جهان
پیش بینی دو برابر شدن بلایای طبیعی در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اشتراک
اقلیم شناسان روس از دو برابر شدن ناهنجاری های طبیعی خطرناک در قرن 21 خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، فیزیکدان روس آکادمی علوم روسیه از دو برابر شدن ناهنجاری های مخرب طبیعی در قرن جاری خبر داد. ولادیمیر سمیونوف، دکترای علوم فیزیک و ریاضی و معاون موسسه فیزیک جوی آکادمی علوم روسیه و الکسی کوکورین، مدیر برنامه آب و هوا در صندوق جهانی حیات وحش، در مورد روندهای هشداردهنده تغییرات آب و هوا صحبت کردند.
خطرات گرمایش زمین برای حدود 1.2 میلیارد نفر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2020
خطرات گرمایش زمین برای حدود 1.2 میلیارد نفر
به گفته کارشناسان تا پایان قرن 21، بشریت با افزایش رخدادهای ناگوار به دلیل افزایش میانگین دمای کره زمین تهدید می شود. از دهه 2000 ، تعداد خطرات طبیعی در روسیه دو برابر شده است و این رشد در 20 تا 30 سال آینده ادامه خواهد داشت. سمنوف پیش بینی کرد که به دلیل بدتر شدن گرما ، فاجعه های بیشتری در جهان رخ خواهد داد.
فرضیات این دانشمند تا حدی توسط آلکسی کوکورین اقلیم شناس تأیید شد. کوکورین افزود: "وقتی گرم شدن کره زمین به 2-2.5 درجه برسد، هر سه تا پنج سال یکبار پدیده های خطرناک هواشناسی رخ می دهد." در یک سناریوی بدبینانه تر، اگر گرمایش زمین به چهار درجه برسد، تا پایان قرن، گرما تقریباً هر سال زمین را فرا می گیرد: تاندرا هشت برابر بیشتر می سوزد، برخی مناطق برای کشاورزی نامناسب می شوند که به نوبه خود مهاجرت میلیاردها نفر را برانگیزد .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала