رسانه اسرائیلی: با برخورد ما با ایران شانس احیای برجام کم می شود

© Photo / Twitter / Pražský hrad - Kancelář prezidenta republikyرسانه اسرائیلی: با برخورد ما با ایران شانس احیای برجام کم می شود
رسانه اسرائیلی: با برخورد ما با ایران شانس احیای برجام کم می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اشتراک
روزنامه اسرائیلی معتقد است که تنها تضمینی که در حال حاضر برای به تعویق انداختن تهدید هسته‌ای ایران دارند، تجدید پیمان هسته‌ای اصلی است که ایالات متحده و کشور‌های امضاکننده بر روی آن کار می‌کنند.
به گزاش اسپوتنیک به نقل از پرتال انتخاب، روزنامه اسرائیلی هاآرتص در جدیدترین مقاله خود نوشت: بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل تهدید کرده است که اسرائیل با هرکسی که به آن آسیب برساند، تسویه حساب می‌کند. واقعیت این است که تسویه حساب خشونت آمیز بین ایران و اسرائیل بر اساس حمله اخیر [منتسب به] تهران صورت می‌گیرد و توجهی به حملات سریالی اسرائیل علیه ایران نمی‌شود.
آیا رویکرد اسرائیل در برابر ایران تغییر کرده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
گزارش و تحلیل
آیا رویکرد اسرائیل در برابر ایران تغییر کرده است؟
اسرائیل با ایران همانطور رفتار می‌کند که با سوریه، لبنان یا کرانه باختری و غزه رفتار می‌کند. از نظر اسرائیل، این مناطق قلمروی بی قانون و میدان‌های نبرد باز هستند، که در آن‌ها مجاز است به دلخواه خود عمل کند و طرف دیگر باید همه چیز را بپذیرد و سکوت کند.
اسرائیل معتقد است که همان جنگ بین جنگ‌ها که ما فریب می‌خوریم و باور داریم یک داستان موفقیت آمیز است، تا کنون در خنثی سازی تهدید هسته‌ای ایران موفق نبوده است. این روش، دانش فوق العاده‌ای را که ایران به دست آورده است، اورانیوم غنی شده و انگیزه تولید سلاح‌های هسته‌ای را از بین نبرد و نمی‌تواند از بین ببرد. تنها تضمینی که ما در حال حاضر برای به تعویق انداختن تهدید هسته‌ای ایران داریم، تجدید پیمان هسته‌ای اصلی است که ایالات متحده و کشور‌های امضاکننده بر روی آن کار می‌کنند.
حمایت و درکی که اسرائیل پس از حمله به کشتی مرسر استریت از جانب واشنگتن و لندن دریافت کرد، نباید ما را گمراه کند. اسرائیل مجوزی برای ادامه این جنگ از آن‌ها دریافت نکرد. زیرا همان رهبرانی که اکنون ایران را محکوم می‌کنند لزوماً در کنار اسرائیل قرار نخواهند گرفت، اگر تل آویو با پاسخش شانس احیای پیمان هسته‌ای را تضعیف کند.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала