دیدار دادستان تهران با بازداشتی های اوین

© Depositphotos.com / Cunaplusسلول زندان
سلول زندان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اشتراک
دادستان تهران: هدف از انجام بازدید‌ از زندانها، بررسی وضعیت زندانیان از نزدیک است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از »فارس»، علی القاصی‌مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز 2 سپتامبر (پنجشنبه) به همراه جمعی از مسئولان دادسرا و داستان‌های مناطق مختلف استان تهران، از ندامتگاه اوین بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل قضایی زندانیان و مددجویان حاضر در این زندان قرار گرفت.
دادستان تهران در جریان این بازدید، با جمع کثیری از مددجویان زندان اوین، ملاقات کرد و ضمن استماع مسائل قضایی آنها، دستورات مقتضی را برای رسیدگی صادر کرد.
دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفتگویی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در پی تاکیدات موکد رییس قوه قضاییه قریب به دو ماه است که سلسله بازدید‌ها را از کلیه زندان‌های استان تهران شروع کرده‌ایم. شیوه بازدید‌های ما نیز به این شکل است که قضات به شکل دسته جمعی و اغلب در روز‌های تعطیل در محیط و محل زندان حضور پیدا می‌کنند.
واکنش وزارت خارجه ایران به دادگاه عالی بحرین علیه بانک‌ های ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
واکنش وزارت خارجه ایران به دادگاه عالی بحرین علیه بانک‌ های ایران
دادستان تهران با بیان اینکه هدف از انجام بازدید‌ها از زندانها، بررسی وضعیت زندانیان از نزدیک است، گفت: «دیدن فرد بازداشتی و زندانی توسط قضات پرونده و قاضی تصمیم‌گیرنده خیلی مهم و تاثیرگذار است؛ چرا که این روش هم باعث تسریع در تصمیم گیری‌ها می‌شود و هم اینکه قاضی پرونده از وضعیت و شرایط زندانی آگاه می‌شود. امروز، این بازدید در مجموعه زندان اوین با توجه به تاکیدات و دستور ویژه‌ای که حدود دو ماه پیش ریاست قوه قضاییه نسبت به موضوع زندان و امور زندانیان صادر کرد، انجام می‌شود.
تاکید ریاست قوه قضاییه بر موضوع تعیین تکلیف وضعیت زندانیان است و اینکه قضات تصمیم گیرنده حتما در تحت‌نظرگاه‌ها، بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها حضور پیدا کنند و شرایطی که فرد زندانی در آن قرار دارد را مورد بررسی قرار دهند.
به منظور جلوگیری از طولانی شدن بازداشت‌ها و زندانیان تحت قرار، حتما باید در این زمینه در سریع‌ترین زمان و کوتاه‌ترین مدت تصمیم‌گیری شود و اگر ادامه بازداشت ضرورت ندارد، تصمیم مقتضی اتخاذ شود.هدف از این اقدام، حصول اطمینان از رعایت حقوق زندانیان بوده است.
تمام تلاش ما بر این است که هیچ حقی از زندانیان در هیچ زمینه‌ای تضییع نشود و احیانا اگر حقی پایمال شد، ما به عنوان مسئول پیگیر موضوع خواهیم بود».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала