4 نکته مهم در یادگیری گرامر زبان انگلیسی

© Photo / Pixabayاهمیت زبان انگلیسی
اهمیت زبان انگلیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
یادگیری گرامر هر زبان را شاید بتوان پیچیده‌ترین بخش در روند آموزش زبان دانست. در مورد زبان انگلیسی هم با وجود به نسبت ساده بودن این زبان، نکاتی وجود دارد که در زمان یادگیری بسیار با اهمیت است. در این مطلب تلاش می‌کنیم به برخی از مهمترین این نکات بپردازیم.
زبان انگلیسی از نظر تعدد وجود زمان‌های گرامری (Grammatical tenses) یکی از زبان‌های ویژه در جهان به شمار می‌رود. حتی در بین زبان‌های هم‌خانواده ژرمن هم این تعداد از زمان‌ها استثنایی است. به همین علت یکی از چالش‌های هر زبان‌آموز یادگیری درست نحوه استفاده از این زمان‌هاست.
انگلیسی تنها دو زمان گرامری برای اشاره به زمان حال دارد؛ حال ساده و حال استمراری که به نسبت ساده هستند. اما زمان‌های متعدد و متنوعی برای اشاره به گذشته وجود دارد. گذشته از همه زمان‌هایی که با عنوان گذشته در انگلیسی شناخته می‌شوند از زمان‌های حال کامل و حال کامل استمراری هم برای اشاره به گذشته استفاده می‌شود. این موضوع انتخاب دقیق زمان مناسب برای اشاره به گذشته در انگلیسی را پیچیده می‌کند.
جالب است بدانید انگلیسی از نظر تعداد زمان‌ها برای اشاره به آینده بسیار منحصر به فرد است. وجود زمان‌هایی مانند آینده کامل و آینده کامل استمراری در زبان انگلیسی این زبان را از بقیه زبان‌های خارجی متفاوت می‌کند. یادگیری درست نحوه استفاده از این زمان‌ها هم نسبتا پیچیده است.
استفاده از افعال کمکی در زبان فارسی بسیار محدود است. به همین دلیل بیشتر فارسی زبانان آشنایی زیادی با ساختارهای درست برای استفاده از افعال کمکی ندارند. در مقابل زبان انگلیسی برای نشان دادن بسیاری از ساختارهای گرامری از افعال کمکی یا auxiliary verbs استفاده می‌کند.
برخی از مهمترین کاربردهای افعال کمکی در زبان انگلیسی عبارتند از:
افعال عبارتی یا phrasal verbs مختص زبان انگلیسی نیستند. بسیاری از زبان‌های اروپایی به ویژه زبان‌های ژرمنی از ساختارهای مشابهی استفاده می‌کنند، اما این افعال به طور به مراتب گسترده‌تری در انگلیسی استفاده می‌شود. به ویژه در مکالمات روزمره استفاده از افعال عبارتی بسیار رایج است.
نکته بسیار مهم در یادگیری افعال عبارتی در انگلیسی توجه به این موضوع است که این افعال می‌توانند تفکیک‌پذیر یا تفکیک‌ناپذیر باشند. شناسایی و یادگیری افعال عبارتی تفکیک‌پذیر به نسبت سخت‌تر است چراکه بخش‌های فعل می‌توانند از هم جدا شده و در جایگاه‌های مختلفی در جمله قرار بگیرند.
همچنین توجه به این نکته هم مهم است که گاهی معنی فعل عبارتی هیچ رابطه‌ای با فعل اصلی ندارد و یا رابطه آنها خیلی کم رنگ است. پس توصیه می‌شود در زمان یادگیری این افعال، به آنها مانند یک واژه جدید نگاه کنید و تلاش نکنید معنی این افعال را از روی فعل اصلی یا حرف اضافه حدس بزنید.
دقت در مورد استفاده از حروف اضافه تنها محدود به زبان انگلیسی نیست. درست استفاده کردن از این حروف در هر زبان یکی از چالش‌های زبان‌آموزان است. یکی از مهمترین مسائل در زمان یادگیری یک زبان جدید این است که اسامی و افعال خاص، معمولا از حروف اضافه مشخصی استفاده می‌کنند و نمی‌توان هر حرف اضافه را در کنار هر فعلی استفاده کرد.
نکته مهم دیگر اما بیشتر مختص زبان انگلیسی است. در زبان انگلیسی برخی از حروف اضافه می‌توانند نقش قید در جمله را نیز داشته باشند. تشخیص اینکه این واژه قید است یا حرف اضافه بسته به جایگاه آن در جمله است که معنی واژه را تغییر می‌دهد. یادگیری تشخیص چنین ویژگی‌هایی طبیعتا بیشتر مختص زبان‌آموزان سطوح متوسط و بالاتر است.
 
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала