حذف تن ماهی از سفره مردم

© Sputnik / Dmitry Korobeinikov /  مراجعه به بانک تصاویر حذف تن ماهی از سفره مردم
حذف تن ماهی از سفره مردم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، از حذف تن ماهی از سفره اقشار متوسط و ضعیف در پی حذف ارز دولتی و افزایش ۶۰ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سید محمد میررضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، علت افزایش قیمت رب گوجه را افزایش قیمت مواد اولیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در شیراز ۲۷۰۰، در مشهد ۲۴۰۰ و در کرمانشاه ۲۵۰۰ تومان است. علت پایین بودن قیمت در مشهد این است که صادرات به افغانستان تقریبا صفر شده است. این در حالی است که این قیمت‌ ها در فصل گذشته حداکثر ۱۵۰۰ تومان بوده است.
چه بخوریم، تا در پاییز بیمار نشویم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
چه بخوریم، تا در پاییز بیمار نشویم
میر رضوی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی دستمزدها، افزایش حدود ۶۰ درصدی قیمت قوطی، درب ایزی اپن، کارتن، نایلون و شیشه، گفت: قیمت سایر کنسروها نیز به تبع همین شرایط مانند افزایش قیمت لوبیا، نخود فرنگی و غیره افزایش یافته است.
وی افزود: سازمان حمایت سه سال پیش قیمت رب گوجه را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده و در این مدت قیمت این محصول تغییر چندانی نکرده است. این در حالی است که قیمت برخی اقلام مانند لبنیات در این مدت ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. البته رب گوجه مشمول قیمت‌ گذاری دستوری نیست.
وی بیان اینکه میزان صادرات سالانه ثابت نیست، تصریح کرد: برای مثال تولید کنسرو ماهی زمانی که همه کارخانجات فعال بودند، حدود ۶ میلیون قطعه ۱۸۰ گرمی بود. اما در حال حاضر به دلیل گران شدن این محصول، سهم فروش آن کاهش پیدا کرده و به تبع تولید آن نیز کم شده است. تن ماهی که سه سال پیش ۸۰۰۰ تومان بود حالا به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده و قشر متوسط و ضعیفی که از این محصول استفاده می‌ کردند، دیگر قادر به استفاده از آن نیستند.
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در پایان از دولت خواست تن ماهی که ارز زیادی نیاز ندارد، جزو کالای اساسی قرار گیرد تا قشر متوسط و ضعیف مانند کارمند، دانشجو، کارگر و غیره بتوانند از این غذای مطلوب با پروتئین و انواع ویتامین‌ ها که در ایران بدون افزودنی تولید می‌شود استفاده کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала