انگلیس در حال مذاکره مستقیم با طالبان است

© Sputnikاعضای رهبری طالبان
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
لندن با ادعای تحت فشار گذاشتن طالبان جهت فراهم کردن شرایط خروج امن اتباع انگلیس از افغانستان، با نمایندگان این گروه باب گفتگوی مستقیم را باز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد که این کشور مشغول انجام مذاکرات مستقیم با طالبان جهت تامین گذرگاهی امن برای اتباع انگلیس و افغان‌هایی است که برای دولت لندن کار کرده‌اند و قصد خروج از افغانستان را دارند.
اظهار نظر پوتین درباره وضعیت افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اظهار نظر پوتین درباره وضعیت افغانستان
سخنگوی دولت انگلیس در همین رابطه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «سایمون گس» نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس در امور انتقال از افغانستان، جهت دیدار با نمایندگان طالبان به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است.
این بیانیه می‌افزاید: گس در حال دیدار با نمایندگان ارشد طالبان است تا بر اهمیت خروج ایمن اتباع انگلیس و آن دسته از افغان‌هایی تاکید کند که طی ۲۰ سال گذشته با ما کار کرده‌اند.
پیشتر «جیمز کلوِرلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس هم مدعی شده بود که لندن به تلاش خود برای تضمین عبور امن مردم از افغانستان ادامه می‌دهد.
وی در ادامه افزوده بود که انگلیس از طالبان خواسته است تا به افرادی که قصد ترک افغانستان را دارند، امان داده و به آنها اجازه عبور ایمن داده شود.
همچنین روز گذشته سخنگوی نخست وزیر انگلیس طی سخنانی گفت که هنوز برای تصمیم گیری در خصوص چگونگی همکاری احتمالی لندن با طالبان برای مقابله با داعش در افغانستان زود است.
سخنگوی «بوریس جانسون» همچنین تاکید کرد که تصمیم لندن در خصوص همکاری با طالبان، تا حد زیادی بستگی به رفتار این گروه به ویژه در مواردی چون میزان احترام به حقوق بشر دارد.
وی تاکید کرد: در این مرحله هنوز زود است که تعیین کنیم که چگونه در آینده با طالبان همکاری خواهیم کرد، از این به بعد (رفتار لندن) تا حد زیادی بستگی به اقدامات آنها دارد. همانطور که در مجموع گفتیم، قصد داریم آنها را تحت فشار قرار دهیم تا این استانداردها و ادعاهای خود را حفظ کنند.
این در حالی است که «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز یکشنبه با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «تلگراف»، مدعی شد: ما همچنان باید درکی زیرکانه و خالی از هر گونه توهم نسبت به طالبان داشته باشیم و رویکردمان نسبت به آنها نیز باید با میزان زیادی از واقع گرایی همراه باشد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала