پنتاگون: احتمال همکاری آمریکا و طالبان برای مقابله با داعش

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeپنتاگون: احتمال همکاری آمریکا و طالبان برای مقابله با داعش
پنتاگون: احتمال همکاری آمریکا و طالبان برای مقابله با داعش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
مارک میلی رذیس کمیته مشترک روسای ستادها روز چهارشنبه در کنفرانس خبری گفت: آمریکا با طالبان برای مقابله با داعش همکاری می کند.
به گزارش اسپوتنیک، این نظامی ضمن پاسخ به پرسش مربوط به اینکه آیا در پنتاگون هماهنگی با طالبان در آینده برای مقابله با داعش مجاز است، گفت: این امر ممکن است.
میلی خاطر نشان کرد: « ما نمی دانیم که آینده طالبان چیست اما از تجربه شخصی می توانم بگویم که این گروه بی رحم در گذشته است و اینکه آیا تغییر می کنند را باید منتظر ماند و دید. در خصوص ارتباط متقابل با آنها در جنگ برای آنکه خطر را برای نظامی و کل ماموران کاهش داد تو هر کاری که لازم باشد انجام می دهی نه آنچه که دلت می خواهد.»
به گفته ی رئیس پنتاگون آمریکا با طالبان در بخش بسیار کوچکی از مسائل برای تخلیه همکاری می کند. وزیر دفاع ایالات متحده گفت: من می خواهم بگویم که بسیار مغرورم از کاری که نظامیان ما در حال حاضر انجام می دهند اما پیش بینی اینکه طالبان در آینده چه می شوند بسیار دشوار است.»
وی تاکید کرد که در حال حاضر نمی توان پیش بینی کرد که اوضاع چطور پیش خواهد رفت و احتمال همکاری آمریکا با طالبان وجود دارد یا خیر اما تاکید می کنم که پنتاگون توجه خود را برای مقابله با تروریست ها داعش متمرکز می کند.
پانزدهم ماه اوت جنبش «طالبان» به پایتخت افغانستان وارد شد و کنترل کاخ ریاست جمهوری را بدست گرفت. ۱۶ اوت اعلام شد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده و دولت در آینده ای نزدیک مشخص می شود. تنها منطقه ای که تحت کنترل طالبان نیست، پنجشیر درکوه های  شمال شرقی به سمت کابل است. در شب ۳۱ اوت نظامیان آمریکایی فرودگاه کابل را ترک کردند و نقطه پایانی بر حضور نظامی خود در افغانستان گذاشتند.  
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала