سفیر افغانستان جزئیات پرواز رئیس جمهور سابق را افشا کرد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر افغانستان جزئیات پرواز رئیس جمهور سابق را افشا کرد
سفیر افغانستان جزئیات پرواز رئیس جمهور سابق را افشا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
سفیر افغانستان: غنی در حالی که دولت در انتظار ملاقات با او بود از کشور فرار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد ظهیر اکبر سفیر افغانستان در تاجیکستان، اظهار داشت: اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در روز فرار از کشور جلسه ای را با دولت برنامه ریزی کرد، در حالی که مقامات منتظر او بودند، وی از فرودگاه کابل خارج شد.
 بایدن خروج آمریکا از افغانستان را مأموریتی فوق العاده موفق خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
بایدن خروج آمریکا از افغانستان را "مأموریتی فوق العاده موفق" خواند
غنی نه تنها فرار کرد و هم رزمان خود را به دست سرنوشت سپرد، بلکه پول بودجه را نیز به چنگ آورد و مردم را غارت کرد. هیچ یک از معاونان او نمی دانستند که او قصد فرار دارد.
به گفته وزیر دفاع دولت غنی (من دیروز شخصاً با او صحبت کردم)، مشاور اشرف غنی با وزارت دفاع تماس گرفت و گفت که او ساعت ۴ بعدازظهر برای ملاقات حضور خواهد داشت، آنها آماده شدند منتظر او بودند، اما در آن زمان سه هواپیما وجود داشت که غنی و نزدیکانش از فرودگاه کابل بیرون رفتند.
به گفته وی، طالبان به راحتی قدرت را در افغانستان به دلیل خیانت غنی به دست گرفت، زیرا او مقامات صادق را از دولت کنار گذاشت و افراد بی تجربه را به جای آنها قرار داد.
وی یادآور شد که طالبان ظرف ۱۰ روز کشور، ۳۲ استان و ۳۶۰ منطقه را تصرف کردند، اگرچه ارتش این کشور توسط ناتو آموزش دیده و سلاح های مدرن خود را در اختیار داشت.
در پس زمینه خروج نیروهای آمریکایی، شورشیان حمله ای را آغاز کردند و تمام شهرهای بزرگ را تصرف کردند و پایان جنگ ۲۰ ساله را اعلام کردند.
شکل دولت در آینده نزدیک مشخص می شود؛ شبه نظامیان با دولت انتقالی موافقت نمی کنند.
رئیس جمهور اشرف غنی از کشور فرار کرد و دو روز بعد از امارات پیام ویدئویی تهیه کرد که در آن قول داد به کشورش بازگردد.
امرالله صالح معاون رئیس جمهور که قلمرو افغانستان را نیز ترک کرد، گفت که اکنون بر اساس قانون اساسی، او رئیس دولت می شود و خواستار مقاومت مسلحانه در برابر طالبان شد.
تمام گذرگاه های مرزی زمینی از افغانستان توسط مقامات جدید کنترل می شود.
تخلیه پرسنل خارجی و افغان هایی که برای مأموریت های خارجی کار می کنند از طریق تنها فرودگاه کابل انجام می شود که در اختیار ارتش ایالات متحده و دیگر کشورهای ناتو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала