اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه
اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد برای به رسمیت شناختن مقامات جدید افغانستان توسط مسکو باید منتظر تشکیل دولت جدید فراگیر بود و عچله ای در این کار وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، مورگولوف گفت: "در مورد مسأله به رسمیت شناختن، ابتدا باید منتظر تشکیل دولت جدید (افغانستان) باشیم که نماینده تمام نیروهای سیاسی از جمله اقلیت های قومی باشد و سپس موضع خود را مشخص کند و در این زمینه عجله ای وجود ندارد."
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
انگلیس در حال مذاکره مستقیم با طالبان است
معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود "من فکر می کنم که وضعیت افغانستان نباید دراماتیک و غم انگیز جلوه داده  شود. مقامات جدید پایان جنگ ها و عفو عمومی برای مقامات دولتی را اعلام کردند، نقصد  خود را برای ایجاد یک دولت ائتلافی فراگیر، احترام به حقوق زنان  البته در چارچوب قوانین و حقوق اسلامی و حفظ آزادی رسانه ها را اطلاع دادند . همچنین تمایل اعلام شده برای از بین بردن تولید مواد مخدر در این کشور بسیار مهم است. ما همه اینها را به عنوان سیگنال های مثبت ارزیابی می کنیم و منتظر اجرای آنها در عمل هستیم "-
به گفته وی ، مسکو صمیمانه امیدوار است که "طرف های درگیر" بتوانند به اجماع سیاسی برسند و "ساختار جدید حکومتی با در نظر گرفتن منافع کل مردم افغانستان شکل بگیرد".
در اوایل ماه اوت طالبان در شرایط خروج نیروهای آمریکایی  از افغانستان حملات شدیدتر خود را  آغاز کرده، تمام شهرهای بزرگ را تصرف  و پس از ورود به کابل، پایتخت در 15 اوت پایان جنگ بیست ساله در این کشور را اعلام کردند. در حال حاضر مسئله مکانیسم اداره دولت در افغانستان تحت بررسی قرار دارد و  یک منبع نزدیک به مقامات جدید در این کشور گفت این یک شورای 12 نفره خواهد بود.
تنها پناهگاه مقاومت در برابر طالبان ، ولایت پنجشیر است که نیروهای تحت رهبری احمد مسعود در آنجا قرار دارند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала