واکنش نماینده مجلس ایران حذف رشته نمایش از هنرستان سوره

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش نماینده مجلس ایران حذف رشته نمایش از هنرستان سوره
واکنش نماینده مجلس ایران حذف رشته نمایش از هنرستان سوره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به حذف رشته نمایش از هنرستان سوره گفت: یعنی ما هنرپیشه و یا بازیگر زن نمی خواهیم؟ حذف این رشته معنا ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به خبر حذف رشته نمایش از هنرستان سوره عنوان کرد: بحث حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی مسئله ای نیست که امروزه بخواهیم در خصوص ضرورت آن سخن بگوییم؛ چرا که ضرورت این مهم ثابت شده می باشد، داشتن رشته های نمایشی بدون حضور بانوان که امکان پذیر نیست، اقدام خوب این است که ما تعلیم را در این حوزه اصلاح کنیم و بر تعلیم بانوانی که قصد دارند در این عرصه فعالیت کنند تمرکز کنیم.

جنجالی شدن منع تحصیل دختران در رشته نمایش در ایران +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
جنجالی شدن منع تحصیل دختران در رشته نمایش در ایران +عکس، ویدئو

وی افزود: اگر ما در این حوزه آموزش مثبت ارائه ندهیم و در پی حذف اصل موضوع باشیم، فعالیت ها به صورت زیرزمینی پیش می رود؛ یعنی ما هنرپیشه و یا بازیگر زن نمی خواهیم؟ ما نباید یک واقعیت را حذف کنیم؟ حذف این رشته حذف صورت مسئله است و به معنای حل مسئله نیست.

نماینده مردم خرام آباد عنوان کرد: این رشته هنری نیاز جامعه است؛ برای مثال وقتی می خواهیم یک اثر نمایشی از مریم مقدس بسازیم آیا قرار نیست هنرپیشه زن این نقش را بازی کند؟ بازیگری واقعیت اجتناب ناپذیر هنر سینمایی و نمایشی است، حذف این رشته معنا ندارد.

وی در پایان اضافه کرد: البته من خبر دقیقی در خصوص حذف رشته نمایش از این هنرستان ندارم، به هر شکل باید این موضوع را پیگیری کنیم و ابعاد مختلف را بررسی کنیم، شاید اصل موضوع به درستی منتقل نشده باشد، به هر شکل ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала