کاهش بدهی به نیروگاه‌های خصوصی در ایران

© Sputnik / Artem Kreminsky برق ایران
 برق ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
کارشناس: از بین 5 نیروگاه بزرگ استان اصفهان 3 عدد از آن‌ها نیروگاه خصوصی است که حدود 500 میلیارد تومان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم»، سعید محسنی، سخنگوی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان اظهار داشت که ۵ نیروگاه بزرگ برق در استان وجود دارد که ۴ هزار و ۲۰۰ مگاوات توانایی تولید دارند و این مقدار در زمان اوج مصرف حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد کل مصرف استان است.

کاهش بدهی های خارجی ایران در سه ماه نخست سال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
کاهش بدهی های خارجی ایران در سه ماه نخست سال

وی پیرامون بدهی شرکت توزیع برق به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: «از بین 5 نیروگاه بزرگ استان اصفهان 3 عدد از آن‌ها نیروگاه خصوصی است که حدود 500 میلیارد تومان است که این میزان پول حدود یک درصد از بدهی را شامل می‌شود و بر اساس سازو کارهایی که در حال انجام است پیش‌بینی می‌شود که این بدهی کمتر شود.

همه نیروگاه‌های این منطقه به این سمت راه یافتند که به جای استفاده از آب تازه از فاضلاب خام برای تامین آب استفاده کنند و در اصفهان به همین منظور تصفیه‌خانه‌ای احداث شده است که بهره‌برداری و آزمایش بر روی آن انجام می‌شود و نیروگاه شهید منتظری از آب غیرتازه شمال شهر استفاده می‌کند و دیگر نیروگاه‌ها نیز مصرف آب آنها محدود است.

مشکل صنعت برق، اقتصاد نامتوازن و بیمار آن  است و قیمت تمام‌شده برق حدود3 برابر قیمتی است که عرضه می‌شود و در اولین فرصت با دستیابی به بودجه دیگر ساز و کارها را ارتقا خواهیم داد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала