اجرای پروژه‌های حمل و نقلی در ایران در تهاتر با نفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رستم قاسمی، ‏‏مشـاور عالـی اقتصادی فـرمانـده کل سپـاه پـاسداران ایران
رستم قاسمی، ‏‏مشـاور عالـی اقتصادی فـرمانـده کل سپـاه پـاسداران ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
کارشناس: در حوزه حمل‌ونقل که شاخص توسعه کشور است مشکلات فراوانی وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «پانا»، رستم قاسمی عضو کابینه دولت سیزدهم و وزیر راه و شهرسازی ایران بر نوسازی و توسعه ناوگان ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص سیاست‌های دولت سیزدهم در حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: «در حوزه حمل‌ونقل که شاخص توسعه کشور است مشکلات فراوانی وجود دارد. در بحث جاده‌ای حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده‌های آسفالته داریم که شامل آزادراه، جاده‌های میان شهری و جاده‌های روستایی است که اساسا در سال‌های گذشته جاده‌های کشور نگهداری نشدند و لازم است هزینه جداگانه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود. همچنین برای اجرای طرح‌های بزرگراهی کشور که اتفاقا نیاز کشور نیز هست برای ترانزیت و ایجاد جاده‌های ایمن به دنبال روش‌های جدید هستیم.

وی در ادامه افزود: «در موضوع حمل ونقل ریلی با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی ایمن و ارزان است، به دنبال توسعه این بخش هستیم. امروز کمتر از ۱۰ درصد حمل و نقل بار کشور از طریق ریل انجام می‌شود. در زمینه مسافر نیز حمل و نقل ریلی جایگاه نامناسبی دارد. این در حالی است که باید حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر به بالای ۳۰ درصد می‌رسید.

 راه آهن روسیه به همکاری در زمینه حمل و نقل با ایران ادامه می دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2020
راه آهن روسیه به همکاری در زمینه حمل و نقل با ایران ادامه می دهد

برای آزادراه‌های کشور، از سرمایه‌گذاران داخلی دعوت می‌کنیم تا به این بخش وارد شوند. زیرا برای این سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی برای جذابیت در سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده‌ایم.

روش‌های تامین منابع مالی برای انجام پروژه‌های بزرگ مقیاس BOT،BOO و تهاتر است. تهاتر نفت با ساخت پروژه‌های حمل و نقلی در برنامه است. از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی دعوت می‌کنیم تا با شیوه‌سازی و ایجاد جذابیت‌های سرمایه گذاری در تکمیل پروژه‌ها مشارکت کنند و سود ببرند. در جذب سرمایه‌گذاران دو موضوع حائز اهمیت بوده که شامل سود و حفظ سرمایه است.

در انجام پروژه‌های حمل و نقلی به دنبال شرکت‌های خارجی نیز هستیم و مذاکراتی نیز انجام دادیم. در برنامه است با روش‌هایی غیر از استفاده از منابع دولتی و با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، پروژه‌ها را فعال کنیم.

امروزه درحدود ۳۶۰ هزار کامیون در جاده‌های کشور تردد دارند که عمر متوسط سن آنها بالاست. بنابراین نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور در برنامه است که با روش‌های مختلف این کار انجام شود. سازوکارهایی برای نوسازی ناوگان هوایی تعیین شده و جوان سازی ایرلاین‌ها و بخش هوایی در دستور کار است.

امروز در حوزه بندر نیاز به توسعه وجود دارد. با توجه به اینکه ۹۰ درصد حمل‌ونقل جهانی از طریق دریا انجام می‌شود و ظرفیت‌های حمل‌ونقل دریایی در کشور مناسب است این فرصت برای جمهوری اسلامی هست و برای تحقق این مهم برنامه نیز داریم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала