ایران تا دی ماه حدود 100 میلیون دوز واکسن کرونا وارد می‌کند

© REUTERS / Dado Ruvicایران تا دی ماه حدود 100 میلیون دوز واکسن کرونا وارد می‌کند
ایران تا دی ماه حدود 100 میلیون دوز واکسن کرونا وارد می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
اشتراک
رییس اتحادیه واردکنندگان دارو در ایران از برنامه ریزی برای خرید 100 میلیون دوز واکسن کرونا تا دی ماه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ناصر ریاحی، رییس اتحادیه واردکنندگان دارو در ایران گفت: بر اساس قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا تا نیمه دی‌ماه و هم‌زمان با پایان سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۰۰ میلیون دز از این دارو باید به کشور وارد شود.

وی افزود: شرکت‌های تولید واکسن کرونا در جهان با هدف واکسینه کردن گروه‌های پرخطر کشورها با کمترین سود، این دارو را تا پایان سال ۲۰۲۱ به دولت‌ها پیش‌فروش کرده اند.

ریاحی به شرایط دریافت واکسن کرونا از طریق بسته کواکس، اشاره کرد و گفت: این برنامه به‌منظور توزیع عادلانه در دستور کار قرار گرفت و سهمیه ایران برای ۲۵ درصد جمعیت کشور افزون بر ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز برآورد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد:  قراردادهایی برای دریافت این دارو امضا شد که شامل ۳۰ تا ۵۰ میلیون دز از روسیه می‌شد، اما بدقولی هایی در این زمینه انجام گرفت.

ریاحی همچنین از آمادگی برای خرید 20 میلیون دوز واکسن فایزر خبر داد و گفت:  شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا تا پایان ۲۰۲۲ پیش‌فروش خود را انجام داده اند، خاطرنشان‌کرد: ظرفیت خرید ۲۰ میلیون دز واکسن فایزر وجود دارد اما این میزان با فرض واردات ماهانه یک میلیون دز به دلیل محدودیت های نگهداری می تواند تا حتی ۲۰ ماه به طول بیانجامد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала