امیرعبداللهیان: بیگانگان هیچ کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌ کند

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر امیرعبداللهیان: بیگانگان هیچ کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌ کند
امیرعبداللهیان: بیگانگان هیچ کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌ کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایران بیان داشت: حضور نیروهای بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، پس از دیدار با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه، بیان داشت: گفتگوهای خیلی مفیدی را با برادر عزیزم آقای فصیل المقداد درباره گسترش و تحکیم هر چه بیشتر روابط داشتیم.

وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌ های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم‌ های ظالمانه دشمنان هستند.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم، معتقدیم هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری عربی سوریه محقق خواهد شد و در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد ترتیبات جدید منطقه‌ ای در حوزه‌ های سیاسی و امنیتی و اقتصادی مهم می‌ دانیم.

وزیر خارجه ایران همچنین گفت: حضور نیروهای بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد کرد.

وی گفت: ما مشورت‌های نزدیکی درباره تحولات در افغانستان داریم و معتقدیم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهکار سیاسی است که باید مورد توجه همه طرف ها قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: صهیونیست‌ ها در منطقه عامل مهمی در ناامنی هستند. صهیونیست‌ ها، مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان را در سرزمین تاریخی فلسطین به اسارت گرفته‌اند. بدون تردید رایزنی‌ ها و همکاری‌ های کشورهای منطقه و مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما ایفا می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران: همکاری‌ های جدی بخش خصوصی و تجار دو کشور از جمله موضوعاتی است که در این سفر مورد توجه جدی دو طرف قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала