اظهارات سرلشکر باقری درباره خروج آمریکا از افغانستان

CC BY 4.0 / M. Sadegh Nikgostar/ Tasnim News Agency / cropped photoاظهارات سرلشکر باقری درباره خروج آمریکا از افغانستان
اظهارات سرلشکر باقری درباره خروج آمریکا از افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
اشتراک
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران خروج آمریکا از افغانستان را شکست خفت بار خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری ایران صبح روز یکشنبه در مراسم معارفه وزیر جدید دفاع با بیان اینکه آمریکا به بهانه های گوناگون از جمله حادثه مشکوک یازدهم سپتامبر به منطقه لشکرکشی کرد، گفت: الان پس از 42سال منطقه را ترک نکرده و هرچه زمان می‌گذرد تهدیدات متنوع تری را برای منطقه برجای می‌گذارد که آخرین آن حادثه ای ناگواری است که در افغانستان در حال وقوع است.

حمله هوایی ارتش آمریکا به افغانستان پس از حمله تروریستی در کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
حمله هوایی ارتش آمریکا به افغانستان پس از حمله تروریستی در کابل

وی  افزود: آمریکا با تصرف این سرزمین و با قتل و غارت و جنایت فراوان اما با شکست خفت بار این کشور را ترک کرد و مردم مظلوم این کشور را دچار مشکلات و نگرانی ها و ناآرامی های بدون افق روشن واگذار کرد و رفت و شاهد وقوع اتفاقات ناگوار در افعانستان هستیم.

باقری همچنین خاطرنشان کرد: با وجود بیش از دوهزار میلیارد دلار هزینه کرد در افغانستان ارتش ملی و مردمی این کشور را با هزینه هنگفت تبدیل به ارتش بی خاصیتی کرد که با وجود ظاهر مشعشع و تجهیزات به ظاهر کارآمد اما ارتشی سست بنیان را ایجاد کرد که به گفته خودشان تنها 11روز توانست در برابر این گروه مهاجم مقاومت کند.

وی افزود: هزینه ای که آمریکایی ها برای ارتش افغانستان کردند حداقل سالانه بیش از 4 میلیارد دلار است و این در کنار سایر هزینه هایی است که آمریکا در این سرزمین انجام داد. سایر توطئه ها و تهدیدات سرلیر این منطقه کاملا مشهود است و ادامه دارد و در چنین شرایطی حفظ امنیت و آرامش و امکان پذیری توسعه و پیشرفت برای کسور بدون توان دفاعی کارآمد و خوداتما امکان پذیر نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала