در آلمان از درماندگی نظامی اروپا در مواجهه با شرایط فعلی در افغانستان سخن گفتند

© AFP 2023 / -در آلمان از درماندگی نظامی اروپا در مواجهه با شرایط فعلی در افغانستان سخن گفتند
در آلمان از درماندگی نظامی اروپا در مواجهه با شرایط فعلی در افغانستان سخن گفتند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
پس از وقایع فعلی در افغانستان مشخص شد که کشورهای اروپایی در زمینه دفاعی مستقل نیستند و در این عرصه به طور کامل بر ایالات متحده تکیه دارند.

به گزارش اسپوتنیک، این موضوع در مقاله دنیل برسلر درنشریه آلمانی  Süddeutsche Zeitung اعلام شده است.

به نوشته برسلر، درماندگی و ناتوانی  اروپا هنگام تخلیه افراد از فرودگاه کابل به وضوح قابل مشاهده بود. وی اضافه می کند: هیچ یک از اعضای ناتو بدون دستورالعمل آمریکا اقدامی نمی کرد. مشخص شد که خواسته های آلمان ، فرانسه و بریتانیا در چارچوب خروج نیروها در درجه دوم اهمیت قرار دارد. "

پایان عملیات خروج انگلیس و تجمع هزاران نفر در اطراف فرودگاه پایتخت افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
پایان عملیات خروج انگلیس و تجمع هزاران نفر در اطراف فرودگاه پایتخت افغانستان

نویسنده مقاله تأکید کرد که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مدتها پیش در جریان مبارزات انتخاباتی در سال 2017، از رهبران اروپایی خواسته بود مسئولیت بیشتری را در تأمین امنیت کشورهای خود به عهده بگیرند  اما از آن زمان "هیچ چیز تغییر نکرده است".

درپیان  مقاله روزنامه آلمانی خاطرنشان می شود اگر آمريكا از رسیدگی به مسائل كشورهاي اروپايي خودداري كند، آنها را در معرض خطر جدي قرار خواهد داد.

پیشتر گزارش شده بود که فرانسه عملیات تخلیه شهروندان خود و کارمندان افغان این کشور را متوقف کرده است. وزارت خارجه فرانسه گفته است که پس از خروج سریع نیروهای آمریکایی مسئول تأمین امنیت فرودگاه کابل ، شرایط در این فرودگاه دیگر با معیارهای امنیتی مطابقت ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала