انگلیس شرط تعامل غرب با طالبان را اعلام کرد

© REUTERS / POOLانگلیس شرط تعامل غرب با طالبان را اعلام کرد
انگلیس شرط تعامل غرب با طالبان را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت اگر مقامات جنبش رادیکال طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) بخواهند با غرب تعامل داشته باشند، باید به مردم اجازه دهند افغانستان را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، نخست وزیر انگلیس کفت"مقامات طالبان ، دولت جدید افغانستان،  صرف نظر از ترکیب آن - باید درک کنند که اگر می خواهند با غرب رابطه داشته باشند، اگر می خواهند با ما تعامل داشته باشند، خروج امن و بی خطر مردم باید برای آنها از اهمیت درجه اول و بالایی برخوردار باشد."

حمله هوایی ارتش آمریکا به افغانستان پس از حمله تروریستی در کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
حمله هوایی ارتش آمریکا به افغانستان پس از حمله تروریستی در کابل

جانسون تاکید کرد که برخی از شهروندان تاکنون نتوانسته اند برای خروج از افغانستان به فرودگاه کابل بروند. او قول داد که همه تلاش خود را می کند تا پس از 31 اوت هم تعداد هر چه بیشتر مردم را از این کشور خارج کند.

ایوان کورچوک، وزیر خارجه اسلواکی پیشتر گفته بود که گروه گشت جنبش رادیکال طالبان مانع از خروج 20 افغانی شد که قرار بود از کابل به تفلیس و سپس با یک پرواز ویژه به اسلواکی پرواز کنند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که آنها ادامه عملیات تخلیه مردم از کشور افغانستان پس از 31 اوت را ممنوع می کنند.

در اوایل ماه اوت طالبان در شرایط خروج نیروهای آمریکایی  از افغانستان حملات خود را  آغاز کرده، تمام شهرهای بزرگ را تصرف  و پایان جنگ بیست ساله در این کشور را اعلام کردند. در حال حاضر مسئله مکانیسم اداره دولت در افغانستان تحت بررسی قرار دارد و  یک منبع نزدیک به مقامات جدید در این کشور گفت این یک شورای 12 نفره خواهد بود.

تنها پناهگاه مقاومت در برابر طالبان ، ولایت پنجشیر است که نیروهای تحت رهبری احمد مسعود در آنجا قرار دارند.

تخلیه خارجی ها و افغان هایی که با آنها همکاری کرده اند از طریق فرودگاه پایتخت افغانستان ادامه دارد. در روزهای اول به دلیل ترس و وحشت، ازدحام و تیراندازی های هشدار دهنده چندین نفر جان باختند. برخی از افراد از هواپیما های  در حال پرواز سقوط کرده و به طرز فجیعی کشته شدند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала