پنتاگون دست داشتن کشته‌شدگان در حمله هوایی را در حادثه فرودگاه کابل تایید نمی‌کند

© AFP 2023 / Mandel Nganپنتاگون دست داشتن کشته‌شدگان در حمله هوایی را در حادثه فرودگاه کابل تایید نمی‌کند
پنتاگون دست داشتن کشته‌شدگان در حمله هوایی را در حادثه فرودگاه کابل تایید نمی‌کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
سخنگوی پنتاگون دست داشتن دو شبه نظامی بلندپایه کشته شده در حمله هوایی آمریکا را در حادثه تروریستی فرودگاه کابل تایید نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت که دو شبه نظامی بلندپایه کشته شده در افغانستان در برنامه ریزی عملیات گروه تروریستی داعش (ممنوع در روسیه) مشارکت داشته‌اند، اما از گفتن این موضوع که آیا آنها در انفجار در فرودگاه کابل دست داشته‌اند یا نه، خودداری کرد.

پنتاگون: در حمله هوایی آمریکا در افغانستان، دو سرکرده داعش کشته شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
پنتاگون: در حمله هوایی آمریکا در افغانستان، دو سرکرده داعش کشته شدند

سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری بیان داشت: من وارد جزئیات این افراد و وظایف خاص آنها نمی‌شوم... اما این واقعیت که آنها دیگر روی سطح زمین راه نمی‌روند، برای مردم افغانستان، برای نیروهای ما و نیروهای حاضر در فرودگاه خوب است.

بر اساس آخرین داده‌ها، در حمله هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده دو نفر از اعضای بلند پایه داعش- ولایت خراسان کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. ایالات متحده این گروه را به سازماندهی انفجار در فرودگاه کابل که روز پنجشنبه منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی و ده‌ها افغان شد، متهم می‌کند.

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده پیش از این در بیانیه‌ای اعلام داشته بود: نیروهای مسلح آمریکا یک عملیات ضد تروریستی علیه برنامه ریز داعش انجام دادند. این حمله هوایی با استفاده از پهپاد در استان ننگرهار افغانستان انجام شد. بر اساس اطلاعات اولیه ، هدف منهدم شده است ... هیچگونه تلفات غیر نظامی ببار نیامده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала