واکنش شمخانی به تهدید ایران از سوی بایدن

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به ماجرای تهدید ایران از سوی بایدن واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اولین ملاقات بِنت و بایدن و تاکید بر استفاده از «گزینه‌های دیگر» علیه ایران، ضمن آنکه تهدید غیرقانونی یک کشور دیگر است، حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ‌گویی متقابل علیه «گزینه‌های در دسترس» را تثبیت می‌کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در حالی به واشنگتن سفر کرده است که دولت جو بایدن زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا بدلیل عملکردش در قبال بحران افغانستان است.

این مقام اسرائیلی در پی ناکامی در عرصه اتهام پراکنی های هفته های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، در سفر به واشنگتن در تلاش است تا موضوع ایران را در فهرست اولویت های دولت بایدن که اکنون گرفتار بحران افغانستان و خروج نیروهایش از این کشور شده، قرار دهد.

نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه نیز با آنتونی بلینکن و لوید آستین وزیران خارجه و دفاع آمریکا دیدار و گفتگو کرد اما به دلیل انفجار فرودگاه کابل و کشته و مجروح شدن نظامیان آمریکایی، دیدار او با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، امروز جمعه به وقت محلی برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала