مهلت ۷ روزه طالبان به افغان‌ها برای تحویل اسلحه و مهمات

© AP Photoمهلت ۷ روزه طالبان به افغان‌ها برای تحویل اسلحه و مهمات
مهلت ۷ روزه طالبان به افغان‌ها برای تحویل اسلحه و مهمات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
گروه طالبان (سازمان تروریستی و ممنوعه در روسیه) دستور داد کسانی که در کابل هنوز سلاح، مهمات و خودروهای دولتی در دست دارند، ظرف مدت یک هفته آنها را تحویل دهند یا در غیر اینصورت با مجازات روبرو شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پیامی توییتری گفت: در شهر کابل، همه کسانی که وسیله نقلیه، سلاح، مهمات و سایر کالاهای دولتی در اختیار دارند، باید آنها را داوطلبانه ظرف مدت یک هفته به مقامات مربوطه امارات اسلامی تحویل دهند.

خانم افغانستانی در مرز ایران افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
زنان افغانستان: قبل و بعد طالبان

او به "ناقضان" هشدار داد که آنها همراه با اقلام ذکر شده دیده شوند، تحت مجازات قرار میگیرند.

گروه شبه نظامی طالبان چند هفته پیش از گرفتن کنترل کابل، تجهیزات و ادوات نظامی خارجی به ارزش میلیاردها دلار را به تصرف خود درآوردند. این تجهیزات متعلق به نیروهای افغان بود که با عقب نشینی از ترس طالبان همه چیز، از مسلسل گرفته تا بالگردهای آمریکایی را جا گذاشتند.

در اوایل ماه اوت طالبان در شرایط خروج نیروهای آمریکایی  از افغانستان حملات خود را  آغاز کرده، تمام شهرهای بزرگ را تصرف  و پایان جنگ بیست ساله در این کشور را اعلام کردند. در حال حاضر مسئله مکانیسم اداره دولت در افغانستان تحت بررسی قرار دارد و  یک منبع نزدیک به مقامات جدید در این کشور گفت این یک شورای 12 نفره خواهد بود.

تنها پناهگاه مقاومت در برابر طالبان ، ولایت پنجشیر است که نیروهای تحت رهبری احمد مسعود در آنجا قرار دارند.

تخلیه خارجی ها و افغان هایی که با آنها همکاری کرده اند از طریق فرودگاه پایتخت افغانستان ادامه دارد. در روزهای اول به دلیل ترس و وحشت، ازدحام و تیراندازی های هشدار دهنده چندین نفر جان باختند. برخی از افراد از هواپیما های  در حال پرواز سقوط کرده و به طرز فجیعی کشته شدند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала