سفیر روسیه در افغانستان: طالبان افغانستان را فتح نکردند

© Photo / IRNA افغانستان
 افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
افغانستان در وضعیت وخیمی به طالبان منتقل شد.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری ژیرنوف، سفیر فوق العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان (تروریستی و ممنوعه در روسیه) افغانستان را فتح نکردند. افغانستان  به دست این گروه افتاد که بدتر از این نمی شد.

وی در ادامه افزود: «هم اکنون نمی توان در باره صلح صحبت کرد. این موضوعی است که در این شرایط نمی توان به آن پرداخت. افغانستان در وضعیت وخیمی منتقل شد که این یک چالش بزرگ است که آنها چطور از عهده سازماندهی زندگی صلح آمیز برخواهند آمد».

ساخت شناور بدون سرنشین دارای خودکفایی منحصر به فرد برای نیروی دریایی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
ساخت شناور بدون سرنشین دارای خودکفایی منحصر به فرد برای نیروی دریایی روسیه

روز 15 ماه اوت (یکشنبه) رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز شبه‌نظامیان طالبان اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که «برای جلوگیری از کشتار وسیع» کشور را ترک کرده است. 16 ماه اوت (دوشنبه) محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

در ۱۵ آگوست، شبه نظامیان طالبان وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. در شب ۱۶ آگوست، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان، گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала