حمله هوایی ارتش آمریکا به افغانستان پس از حمله تروریستی در کابل

© AFP 2023حمله هوایی ارتش آمریکا به افغانستان پس از حمله تروریستی در کابل
حمله هوایی ارتش آمریکا به افغانستان پس از حمله تروریستی در کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
ارتش آمریکا در استان ننگرهار در شرق افغانستان با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین یک جنگجوی عضو گروه تروریستی داعش (گروهم ممنوعه در روسیه) را نابود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره از سوی  فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده ضمن اعلام این خبر آمده است: "نیروهای مسلح آمریکا یک عملیات ضد تروریستی علیه برنامه ریز داعش انجام دادند. این حمله هوایی با استفاده از پهپاد در استان ننگرهار افغانستان انجام شد. بر اساس اطلاعات اولیه ، هدف منهدم شده است ... هیچگونه  تلفات غیر نظامی ببار نیامده است".

  لاوروف: آمریکا باید از وضعیت در افغانستان درس بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
لاوروف: آمریکا باید از وضعیت در افغانستان درس بگیرد

این حمله هوایی در پی حمله تروریستی  26 اوت در نزدیکی فرودگاه کابل انجام شد که درجریان آن از جمله  13 سرباز آمریکایی کشته شدند. پنتاگون در عین حال نگفت که آیا عملیات فعلی در رابطه با این حمله تروریستی در کابل بوده است یا خیر.

دو انفجار روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل رخ داد، یکی از آنها در نزدیکی هتل بارون بوده که طبق گزارش رسانه ها خارجیان  از جمله شهروندان انگلیسی و آمریکایی در آنجا تجمع کرده بودند. اولین انفجار توسط یک تروریست انتحاری انجام شد سپس یک خودروی بمب گذاری شده منفجر گردید.

رسانه ها با استناد به بیانیه داعش گزارش دادند این گروه که در روسیه ممنوع است،  مسئولیت حمله به فرودگاه کابل را بر عهده گرفته است. ایالات متحده معتقد است که گروه موسوم به ولایت خراسان، یکی از اجزای داعش در این حملات دست داشته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور آماده سازی حمله به رهبران و اهداف متعلق به گروه ولایت خراسان را صادر کرده و  اطمینان داده بود  که مسئولان این حمله پیدا و مجازات خواهند شد.

در اوایل ماه اوت طالبان در شرایط خروج نیروهای آمریکایی  از افغانستان حملات خود را  آغاز کرده، تمام شهرهای بزرگ را تصرف  و پایان جنگ بیست ساله در این کشور را اعلام کردند. در حال حاضر مسئله مکانیسم اداره دولت در افغانستان تحت بررسی قرار دارد و  یک منبع نزدیک به مقامات جدید در این کشور گفت این یک شورای 12 نفره خواهد بود.

تنها پناهگاه مقاومت در برابر طالبان ، ولایت پنجشیر است که نیروهای تحت رهبری احمد مسعود در آنجا قرار دارند.

تخلیه خارجی ها و افغان هایی که با آنها همکاری کرده اند از طریق فرودگاه پایتخت افغانستان ادامه دارد. در روزهای اول به دلیل ترس و وحشت، ازدحام و تیراندازی های هشدار دهنده چندین نفر جان باختند. برخی از افراد از هواپیما های  در حال پرواز سقوط کرده و به طرز فجیعی کشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала